مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور :
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 300 هزار همیار طبیعت در کشور یاری گر این سازمان در حفظ عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری هستند.
کد خبر: ۶۷۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 27 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،  مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 300 هزار همیار طبیعت در کشور یاری گر این سازمان در حفظ عرصه های منابع طبیعی و آبخیزداری هستند.
وحید جعفریان در حاشیه بازدید از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان افزود: همیاران طبیعت با آگاه سازی و توجیه افکار عمومی نقش مهم و اثر گذار در ارتقای فرهنگ مردم جامعه در حفاظت از عرصه های طبیعی دارند.
وی ادامه داد: طرح همیاران طبیعت پشتوانه قانونی از مراجع مربوط دارد و یکی از طرح های موفق این سازمان در بخش ترویج و آموزش جوامع محلی به منظور حفظ و حراست از عرصه های طبیعی است.
وی اظهار داشت: همیاران طبیعت از قشرهای مختلف جامعه در سنین مختلف زن و مرد از دانش آموز گرفته تا دانشجو در قالب دانش آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می کنند.
جعفریان تصریح کرد: سال گذشته 100 هزار نفر در سطح های مختلف به جمع همیاران طبیعت پیوستند و امسال آمارها در حال جمع بندی است.
وی خاطر نشان کرد: حضور اقشار مختلف جامعه نظیر استانداران، فرمانداران، دهیاران و جامعه طلاب در دور دست ترین مناطق روستایی در طرح همیار طبیعت نقش مهمی در ارتقای دانش و آگاهی به منظور حفظ عرصه های طبیعی دارد.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 850 سازمان مردم نهاد در کشور در کنار همیاران طبیعت در حفظ عرصه های طبیعی مشارکت دارند.
وی ادامه داد: حضور سازمان های مردم نهاد که متشکل از صاحب نظران، جوانان و دانشمندان است ظرفیتی خوب برای افزایش مشارکت مردمی در حفظ عرصه های طبیعی است.
وی اجرای طرح جنگلانه با مشارکت سازمان های مردم نهاد را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و افزود: سال گذشته با نقش آفرینی سازمان های مردم نهاد و جوامع محلی در 900 هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور نهال کاری انجام شد.
مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان های مردم نهاد در بسیاری از فعالیت ها نقش آفرین هستند و با خلاقیتی که دارند کمک کننده در حفظ و حراست از عرصه های طبیعی به شمار می روند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار