کد خبر: ۶۷۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 24 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، محمد علی  رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی از کاشت 850 هکتار از مراتع شهرستان میامی زیر کشت گیاه دارویی آنغوزه خبر داد .
 رضایی اظهار داشت : این میزان گیاه دارویی در مناطق خانه گلی در سطح 400 هکتار و در منطقه کال تاغی در سطح 450 هکتار کشت میشود و مراتع این منطقه به مدت دو سال قرق میشود.
رضایی افزود:ارزش ریالی هر کیلو گرم از این شیرابه یک میلیون و 400 هزار ریال است. هدف از کشت این گیاه احیا و توسعه مراتع و ایجاد اشتغال می باشد پایین بودن هزینه کاشت و داشت این گیاه و درآمد زایی خوب آن از دلایل کشت این گیاه در سطح این شهرستان می باشد آنغوزه از گیاهان دارویی مهم تیره چتریان با خواص دارویی فراوان است.
ایشان در ادامه افزود: برای به دست آوردن شیره این گیاه علفی چند ساله ، آنرا را از حد فاصل ریشه و ساقه قطع می کنند و صمغ یا شیره آن را که آنغوزه نام دارد در طب سنتی و صنعتی استفاده می‌کنند.درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی کمک به هضم غذا، جلوگیری از حمله‌های هیستری، رفع درد دندان، جلوگیری از رشد میکروب، درمان سیاه سرفه و برونشیت، درمان یبوست از جمله خواص شناخته شده گیاه دارویی آنغوزه است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار