کوچ طوایف و تیره های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد.
کد خبر: ۶۷۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 24 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: کوچ طوایف و تیره های ایل قشقایی از مناطق سردسیر استان های فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان به شهرستان گرمسیری خنج در جنوب فارس آغاز شد.

مسئول اداره امورعشایر شهرستان خنج گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار از طوایف و تیره های ایل قشقایی با ۳۵۰ هزار راس دام فصول پاییز وزمستان ر را در خنج می گذرانند.

حسن عراض پور افزود:با آغاز فصل پاییز ونزدیک شدن دوره سرما کوچ تدریجی هزاران خانوار از عشایر ایل قشقایی از سرحدات شمال فارس شامل آباده، اقلید، بخش بیضای سپیدان و استان های اصفهان و چهار محال و بختیاری به خنج آغاز شده و تا نیمه دوم آبان ادامه دارد.

وی بیان کرد: عشایر اغلب مسیر طولانی ییلاق تا قشلاق را پیاده وعده ای هم با ماشین طی می کنند

عراض پور اضافه کرد: شهرستان خنج با ۵۸۰ هزار هکتار مرتع یکی از بزرگترین مناطق قشلاقی جنوب فارس است.

این عشایر تا اوایل فصل بهار در شهرستان خنج باقی می مانند و از نیمه دوم فروردین ماه کوچ بهاره خود را به مناطق ییلاقی آغاز می کنند.

رئیس اداره امور عشایر خنج گفت: این اداره طی ۶ ماه فصول سرد سال با بهره گیری از ۴ دستگاه تانکر آبرسانی به مناطق دور دست، آب نوشیدنی و بهداشتی عشایر و دام آنان را تامین می کند و همچنین تامین آذوقه، علوفه دام و کارهای مورد نیاز وهمچنین مرمت ایل راه ها را نیز به عهده دارد.

برچسب ها: کوچ ، عشایر ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار