دبیر ستاد صندوق توسعه ملی سازمان جنگل‌ها
به گزارش تابناک سمنان ، دبیر ستاد صندوق توسعه ملی سازمان جنگل‌ها از اختصاص ۲۱ میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در کنترل سیلاب و فرسایش خاک مؤثر است.
کد خبر: ۶۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 21 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ، دبیر ستاد صندوق توسعه ملی سازمان جنگل‌ها از اختصاص ۲۱ میلیارد تومان به پروژه‌های آبخیزداری استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در کنترل سیلاب و فرسایش خاک مؤثر است.هوشنگ جزی ، ضمن بیان اینکه جلوگیری از فرسایش خاک و حفاظت از عرصه‌های ملی با مشارکت عموم مردم امکان‌پذیر خواهد بود، ابراز داشت: بالغ‌بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های مرتبط با آبخیزداری و آبخوان‌داری در کشور اختصاص‌یافته است.
وی سهم استان سمنان از این اعتبار را ۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ترویج و آموزش چگونگی مشارکت مردم در پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این راستا دنبال می‌شود.
پروژه‌های آبخیزداری مفید در تقویت اقتصاد مردم
دبیر ستاد صندوق توسعه ملی سازمان جنگل‌ها بابیان مزایای مشارکت عموم مردم در این طرح‌ها، ابراز داشت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه کنترل سیل، کنترل فرسایش و موضوع کاهش کم‌آبی ناشی از تغییر اقلیم می‌تواند به عموم مردم کمک کند و قطعاً تأثیر مستقیم بر زندگی و معیشت مردم خواهد داشت.
جزی در ادامه تصریح کرد: اطفای حریق با مشارکت مردم، بحث‌های مرتبط با حفاظت از عرصه‌های منابع ملی و موضوعات مرتبط با کنترل آفات از برنامه‌هایی است که در سراسر کشور ازجمله در استان سمنان اجرایی می‌شود.
وی بابیان اینکه منابعی که احتمال حریق و یا گسترش آفات وجود دارد از طریق اقدامات مرتبط با کاهش حریق و آفات مدیریت می‌شود، اضافه کرد: در این راستا با جذب مشارکت حداکثری مردم در اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌توانیم نسبت به تخصیص و دریافت اعتبارات بیشتر در این عرصه اقدام کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار