احمد همتی در گفتگو با مرآت:
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید برخی، برای پوشاندن کم‌کاری‌های خود، تغییر نام استان را مطرح می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۰۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 20 October 2018
 
تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت
 
 
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید برخی، برای پوشاندن کم‌کاری‌های خود، تغییر نام استان را مطرح می‌کنند.

به گزارش خبری تابناک سمنان به نقل ازمرآت :احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارمرآت با بیان این که قوانین و لوایحی که در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود هم باید بر مبنای قانون اساسی باشد، هم بر مبنای سیاست‌های کلی نظام و هم توام با لحاظ کردن مسائل شرعی، اظهار کرد: تلاش نمایندگان مجلس بر آن است تا با رعایت کردن سه مورد مذکور، قوانین را به گونه‌ای تدوین کند که به تأیید شورای محترم نگهبان برسد.

همتی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی سند پایه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان یک ملاک در قانون‌گذاری مدنظر قرار خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با انتصاب اخیر یک مدیرکل در استان گفت: ما چنین عنوانی در ساختار وزارت راه و شهرسازی نداریم بنابراین صدور حکم با این عنوان قانونی نیست و در واقع اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت وجود عناوین مسئولیت‌ها در ساختار وزارت راه و شهرسازی گفت: اقدام غیرقانونی مذکور می‌تواند کار ادارات مرتبط با راه و شهرسازی در استان ما را دچار اختلال کند.

همتی افزود: ما امیدواریم همان‌گونه که عنوان «راهداری و حمل و نقل جاده‌ای» در مرکز استان اصلاح و حکم با عنوان درست برای مدیرکل جدید ابلاغ شد، ساختار دیگر ادارات‌کل استان نیز از قانون تبعیت کنند و افزون بر این، بر مبنای بند «ی» قانون مدیریت خدمات کشوری، بند «ب» قانون تقسیمات کشوری، مصوبه شورای عالی شهرسازی با امضای ریاست‌جمهوری و دستور وزیر در مرکز استان مستقر شوند.

برخی با طرح مسائل حاشیه‌ای مردم را گمراه می‌کنند

وی با درخواست از نمایندگان استان برای سخن گفتن در چارچوب قانون گفت: اگر نمایندگان نمی‌توانند برای حوزه انتخابیه خود کاری انجام بدهند، در کار خود جدیت ندارند و برای مردم حوزه انتخابیه خود وقت نمی‌گذارند، نباید با طرح مسائل حاشیه‌ای مردم را گمراه کنند کما این که برخی تغییر نام استان را مطرح می‌کنند تا بدین‌وسیله کم‌کاری‌های خود در حوزه انتخابیه را پوشش دهند و مردم این را می‌فهمند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تأکید دوباره بر این که برخی از نمایندگان می‌خواهند کم‌کاری‌های خود را با حاشیه‌سازی پوشش دهند گفت: ما امیدواریم که آن‌ها دست از این اقدامات خود بردارند.

همتی با بیان این که نمایندگان استان باید در جهت توسعه استان حرکت کنند و هم‌افزایی داشته باشند، گفت: آن‌ها باید موجبات وحدت استان را فراهم کنند و اگر ما در نوبت قبل، درباره آن حرف بی‌ربط موضع‌گیری نکردیم اکنون می‌گوییم که هدف چنین اظهاراتی وحدت‌شکنی و پوشاندن اهمال‌هاست.

مردم انتظار دارند به جای جوسازی، برای توسعه استان تلاش کنیم

وی افزود: مردم انتظار دارند که نمایندگان استان به جای حاشیه رفتن، تفرقه‌افکنی، وحدت‌شکنی و جوسازی‌های منفی برای توسعه استان و حوزه انتخابیه خود تلاش کنند و وقت خود را به جای حاشیه‌ها، صرف این مسائل کنند.

همتی در ادامه با اشاره به آخرین اخبار درباره برقراری پرواز از فرودگاه سمنان گفت: ما به همراه جمعی از مسئولان استان ملاقاتی با خانم شرفبافی، مدیرعامل محترم ایران‌ایر داشتیم و ایشان به ما قول دادند که نخستین پرواز از مرکز استان در نیمه نخست آبان‌ماه اتفاق بیفتد؛ برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص به انجام رسیده است و امیدواریم که با همکاری همه نهادها و مردم شاهد این اتفاق تحول‌آفرین برای منطقه و استان باشیم.

همتی در بخش دیگری از گفتگو در پاسخ به سوالی در خصوص عدم بهره‌برداری مطلوب وزارت خارجه از اجماع صورت‌گرفته علیه عربستان سعودی گفت: وزارت امور خارجه و مجلس البته در این‌باره اعلام موضع کرده‌اند منتها من می‌پذیرم که باید با جدیت بیش‌تری روی این مسأله تمرکز کنیم.

وی با بیان این که اجماعی جهانی علیه عربستان سعودی در حال شکل‌گیری است گفت: تخلفات رژیم آل‌سعود در حوزه‌های حقوق بشری و امنیت منطقه‌ای و جهانی بیش از گذشته در حال آشکار شدن است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عربستان سعودی با اقدامات نظامی خود امنیت منطقه و جهان را مورد تهدید قرار می‌دهد گفت: در چنین شرایطی، همه ما باید دست به دست هم بدهیم و در برابر رژیمی که پرورش‌دهنده و تجهیزکننده تروریست‌هاست بایستیم تا نگذاریم که بیش از این در این حوزه‌ها جولان بدهد و دنیا را با خطرات جدی روبرو کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار