کد خبر: ۶۶۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 18 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از توزیع ۱۵۰ دستگاه آبگرم کن خورشیدی در روستاهای استان خبر داد و گفت: برای این طرح ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
علینقی حیدریان ضمن بیان اینکه شعله ۱۵۰ دستگاه آبگرم کن خورشیدی در روستاهای استان روشن می‌شود، ابراز داشت: برای نخستین بار شعله ۵۰ دستگاه آبگرم کن خورشیدی در روستاهای جنوب دامغان روشن شد و به‌زودی این طرح در تمام روستاهای استان اجرایی می‌شود.
وی بابیان اینکه در گام نخست پنج روستای جنوب دامغان از این طرح بهره‌مند شدند، افزود: این آبگرم کن‌ها در بین مردم روستاهای شیمی، کلو، تو چاهی، سلم‌آباد و کوچاهی دامغان توزیع شد.
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه استفاده از آبگرم کن‌های خورشیدی در مناطق کم برخوردار درنهایت برای طبیعت سودمند است، ابراز داشت: جایگزین کردن سوخت فسیلی، جلوگیری مردم روستاها در استفاده از بوته و هیزم تاغ و نظام‌مند شدن و قطع دست سودجویان از منابع طبیعی از مهم‌ترین اهداف واگذاری آبگرم کن‌های خورشیدی در سطح روستاها محسوب می‌شود.
حیدریان در ادامه تصریح کرد: برای واگذاری آبگرم کن‌های خورشیدی در روستاهای جنوب دامغان ۱۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.
وی افزود: برای واگذاری آبگرم کن‌های خورشیدی تفاهم‌نامه‌ای با عنوان حفاظت مشارکتی منعقد و از افراد واگذارشده آبگرم کن خورشیدی به‌عنوان قرق بان در منطقه استفاده خواهد شد.
حیدریان از اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوب دامغان به‌عنوان یکی از پروژه‌های موفق ذکر کرد و افزود: توانمندسازی جوامع ملی باهدف کمک به منابع طبیعی از اهداف اصلی اجرای این پروژه است که تاکنون این پروژه موفق و دستاوردهای خوبی را به همراه داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار