کد خبر: ۶۶۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 17 October 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش وپرورش استان سمنان،آیین اعزام کاروان تجهیزات ورزشی «پویایی، شادابی، سلامتی» آموزشگاه‌های استان سمنان عصر یکشنبه، 22 مهرماه به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان دراین آیین افزود: به منظور ترویج و تقویت ورزش در مدارس استان سمنان با صرف اعتبار 500 میلیون ریال وسایل ورزشی خریداری شده است.
وی ادامه داد: وسایل ورزشی خریداری شده با اولویت مناطق محروم، عمومی و تخصصی در آموزشگاه های این استان توزیع می شود.
وی، توپ، تور، میله والیبال و راکت بدمینتون را از جمله وسایل و تجهیزات خریداری شده عنوان و اضافه کرد: این وسایل در قالب 40 نیسان به منطقه های مختلف ارسال شده است.
 
به گفته وی، 73 هزار دانش آموز در 520 آموزشگاه در المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با هدف مشارکت دانش آموزان و انجمن اولیاء و مربیان در امر ورزش شرکت دارند.
صفاری یادآور شد: با هدف افزایش نشاط و پویایی در مدرسه ها، طرح حیاط پویا در استان سمنان با شرکت 500 آموزشگاه و 74 هزار دانش آموز به خوبی در حال اجرا است.
معاون تربیت بدنی وسلامت اداره کل برگزاری ورزش صبحگاهی در 720 آموزشگاه و با حضور 90 هزار دانش آموز را از دیگر اقدام های آموزش و پرورش برای ایجاد نشاط در مدرسه ها برشمرد.
به گفته وی سرانه فضای ورزشی روباز این استان 28 صدم متر مربع و سرانه ورزشی فضای بسته 21 صدم متر مربع بوده و میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور 21 صدم متر مربع است.
صفاری ادامه داد: پراکندگی جمعیت و گستردگی جغرافیایی استان سمنان مشکلاتی را در سرانه ورزشی مدرسه ها ایجاد می کند.
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان گفت: بر اساس بررسی های انجام شده بیش از 20 درصد دانش آموزان این استان به دلیل کم تحرکی دچار هنجارهای قامتی هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار