رییس کمیسیون عمران مجلس:امکان تکمیل پروژه‌های عمرانی با استفاده از منابع دولتی وجود ندارد، گفت: تشویق بخش خصوصی و سوق دادن سرمایه‌های این بخش به سمت تکمیل پروژه‌های عمرانی بهترین روش ممکن در شرایط فعلی است، اما تاکنون دولت اقدامی در این زمینه انجام نداده است.
کد خبر: ۶۶۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 17 October 2018

تابناک فارس به نقل از اقتصاد آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: سال‌هاست برخی از پروژه‌ها به دلایلی که مهم ترین آن کمبود اعتبارات است، نیمه کاره رها شده اند اما در عین حال هیچ تناسبی بین بودجه عمرانی با این وضعیت وجود ندارد و متاسفانه در چند سال اخیر میزان بودجه جاری افزایش چشمگیری نسبت به بودجه عمرانی داشته است.

وی با بیان اینکه امکان تکمیل پروژه‌های عمرانی با استفاده از منابع دولتی وجود ندارد، گفت: تشویق بخش خصوصی و سوق دادن سرمایه‌های این بخش به سمت تکمیل پروژه‌های عمرانی بهترین روش ممکن در شرایط فعلی است، اما تاکنون دولت اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

رضایی کوچی در ادامه افزود: پیش از این قرار بود که دولت در یک سامانه، اطلاعات مربوط به پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را قرار دهد تا بخش خصوصی در جریان وضعیت این پروژه‌ها قرار بگیرد اما تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده و طبیعتا بخش خصوصی هم استقبالی برای سرمایه گذاری در این پروژه‌ها نکرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس متوقف شدن گردش سرمایه در کشور را یکی از پیامدهای نیمه تمام ماندن پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: گاهی اوقات شاهد هستیم که هنوز در یک منطقه پروژه قبلی به اتمام نرسیده و اصلا بودجه برای تکمیل آن وجود ندارد، اما پروژه جدیدی کلنگ زنی می‌شود و متاسفانه یک نوع ولع کلنگ زنی وجود دارد که گویا تمامی هم ندارد.

رضایی کوچی عنوان کرد: بخش عمده ای از پروژه‌های نیمه تمام فعلی به دلیل مسایل سیاسی و برخی ارتباطات و لابی گری‌ها کلنگ زنی شده اند و ضرورت و اولویت بندی آنها در نظر گرفته نشده و از همین رو پس از مدتی به صورت نیمه کاره رها شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار