کد خبر: ۶۶۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 15 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس دانشگاه سمنان گفت : در سفر هفته گذشته به کشور مجارستان ، مقرر شد در قالب انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه بوداپست همکاریهای علمی و پژوهشی دو دانشگاه گسترش یابد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر مسعود نصیری زرندی با بیان اینکه دانشگاه های مجارستان خواستار همکاری علمی با دانشگاه سمنان هستند و از این موضوع استقبال کردند افزود : بندها و موضوعات همکاریهای طرفین این تفاهم  در حال آماده سازی است که پس از اتمام کار امضاء و مبادله خواهد شد .
 نمایندگان کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان در سفر به کشور مجارستان به بررسی همکاری‌های دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاههای عضو کارگروه و دانشگاههای مجارستان پرداختند.
رئیس دانشگاه سمنان هم که به عنوان یکی از نمایندگان این کارگروه ملی به کشور مجارستان سفر کرد گفت : در این سفر که در حاشیه برگزاری کنفرانس روسای دانشگاه های مجارستان و گروه دانشگاه‌های برزیلی با عنوان دانشگاههای جهانی در قرن 21 انجام شد ، گروه ایرانی نشست‌های مختلفی با روسای دانشگاه‌های بوداپست، دانشگاه سگد مجارستان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست و رییس اتحادیه دانشگاههای کشور مجارستان داشتند .
دکتر مسعود نصیری زرندی افزود : در دیدار نمایندگان کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان با مسئولان دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست هیات ایرانی شامل روسای دانشگاه‌های یزد ، سمنان و علوم پزشکی شیراز درخصوص همکاری‌های آتی کارگروه با این دانشگاه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند و روسای دانشگاه‌های سمنان و شیراز از توانمندی‌های علمی و اولویت‌های پژوهشی دانشگاه‌های خود گفتند .
 رئیس دانشگاه سمنان به محورهای این نشست اشاره کرد و افزود :  هیات ایرانی در نشست مذکور به اولویت‌هایی همچون مدیریت آب، انرژی پاک، شهر هوشمند، فناوری‌های نوین در مهندسی شیمی و پزشکی اشاره کردند که رییس دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست با استقبال از هیات ایرانی برای همکاری این دانشگاه با دانشگاه‌های ایران اعلام آمادگی کرد .
دکتر نصیری اظهار داشت : در پایان این دیدار پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین دانشگاه فنی و اقتصاد بوداپست و دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه سمنان مطرح و مورد استقبال طرفین واقع شد.
رئیس دانشگاه سمنان ادامه داد : دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوداپست دیگر برنامه این گروه بود که در این جلسه با قدردانی اعضای هیات از تلاشها و حمایتهای ارزنده سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست در جهت گسترش و تقویت مناسبات علمی میان دو کشور، اقدامات و مذاکرات انجام شده جمع بندی شده و برنامه های آتی کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و مجارستان مورد بحث و تبادل نظر واقع شد.
در این دیدار نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران بر همکاری سفارت ایران در بوداپست و تقویت و تسهیل تبادلات علمی دو کشور تاکید و خواستار  پیگیری های لازم برای اجرایی شدن توافقات اخیر شد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار