کد خبر: ۶۶۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 14 October 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان،محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع مدیران مدارس شهرستان گرمسار ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید بیان کرد: شعارسال تحصیلی جدید را چهل سالگی انقلاب ، مدرسه مهارت محور و تربیت عبد صالح انتخاب نموده ایم .
وی در ادامه افزود: اگر به سه ضلع این شعارتوجه کافی داشته باشیم هم سند تحول را جامه عمل پوشانده وهم شعار سال را محقق می نماییم.
مدیر کل آموزش و پرورش با تاکید حذف مشق شب از پایه های اول تا سوم ابتدایی اظهار کرد: آنچه در حیطه دانش درسی برنامه ریزی شده باید در کلاس درس انجام گیرد و موضوعات مهارت محور که بسته های آن بزودی برای مدارس ارسال می گردد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
دستورانی با اظهار اینکه مدیران باید اولویت بندی نیاز ها را از اصول اولیه کار خود قراردهند گفت: با توجه به نیازها ی مختلف و فراوان مدارس مدیران باید نیاز های خود را طبق اولویت برنامه ریزی کنند و با برنامه ریزی درست این نیاز ها را برطرف نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیران باید برای یک سال خود هدف گذاری داشته باشند بیان کرد:نگاه مدیران فقط به منابع و تزریق منابع نباشد و با خلاقیت ،زایش فکری و هم اندیشی فهرستی از کارهایی که بدون هزینه باعث پیشرفت مدرسه و دانش آموزان می شودرا تهیه نمایند.
دستورانی با خاطر نشان اینکه مدیران باید از چالش ها و مشکلات لذت ببرند اظهار کرد: اگر مدیران از مشکلات و چالش های موجود لذت نبرند در برخورد با آنها مایوس شده و از رسالت اصلی خود دور خواهند شد وی افزود: مدیران همیشه به این بیاندیشند که یک راه حل جدید در برخورد با مشکلات وجود دارد و با مشورت و هم اندیشی با دیگران به حل  آنها بپردازند.
مدیرکل آموزش و پرورش با اظهار اینکه در راستای سیاست های وزیر بدنبال حذف کتاب های کمک درسی و رقابت های فردی در دوره ابتدایی هستیم، گفت: اخیرا نامه ای از موسسات آموزشی مبنی برهمکاری حذف کتاب های کمک درسی دوره ابتدایی دریافت نمودیم علاوه بر آن این موسسات آموزشی پیشنهاد همکاری جهت توانمند سازی معلمین این دوره با استفاده از امکانات آنها ارائه داده شده که با استقبال آموزش و پرورش همراه شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار