کد خبر: ۶۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 14 October 2018
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر ایمان یزدان پژوه روز یکشنبه با بیان اینکه این اداره مجری هفته قرآن و عترت در رشته پوستر است گفت: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری  ایجاد جریان هنری با محتوای مسائل قرآنی، دینی و معنایی است تا  بتواند به شکل همه جانبه و گسترده در جامعه مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه محتوای قرآن کریم این ظرفیت را دارد که در قالب هایی غیر از قالب های معمول بتواند خود را نشر و گسترش دهد تصریح کرد: این امر میسر نمی شود، مگر به همت هنرمندان  و بالاخص  هنرمندان گرافیست، تصویرسازان و فعالان رشته پوستر تا این مکتوب الهی به فراخور نیاز انسان امروز در قالب های مختلف شنیده، دیده و خوانده شود.
وی استفاده از ظرفیت های هنرمندان حرفه ای در پرداختن به مفاهیم قرآنی، نشر و گسترش مفاهیم و آموزه های قرآن کریم با بهره گیری از قالب های تولید اثر هنری در رشته پوستر و انتخاب بهترین پوستر جهت بهره برداری در تبلیغات هفته های قرآن و عترت را اهداف کلی این برنامه بیان کرد و گفت:  سوق دادن هنرمندان به سمت و سوی خلق آثار ارزشی و دینی، ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان قرآنی در رشته گرافیک، حمایت از هنرمندان گرافیست در جهت تولید آثار هنری مرتبط با آیات قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری هفته قرآن و عترت با موضوع پوستر است.
یزدان پژوه اظهارداشت: داستان‌های قرآنی و عترتی ( اقتباس از آیات  قرآن)، زندگی و سیره پیامبر(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی، مثال‌های قرآنی و عترتی، سوره‌ها و آیات قرآن کریم را از موضوعات این فراخوان برشمرد.
وی با بیان اینکه در تعداد آثار ارسالی جهت شرکت در این رویداد هیچ محدودیتی وجود ندارد ادامه داد: موضوع و درون مایه آثار باید نمایانگر موضوعات یاد شده  باشد. و آزاد بودن تکنیک و شیوه اجرای آثار را از شرایط شرکت در این فراخوان بیان کرد.
وی گفت: متقاضیان برای شرکت در این رویداد می بایست ابتدا در سایت ثبت نام  و سپس اقدام به ارسال آثار خود نمایند.
یزدان پژوه با تاکید بر اینکه فایل اثر فقط از طـریق سایت ارسال باید شود گفت: آثار باید در  ابعـاد ۷۰× ۵۰  در فـرمت   RGB  و حداکثر ۷ مگابایت  در فرمت   jpg  و با دقت  DPI ٣٠٠ باشد.
همچنین طراحان باید به این نکته توجه داشته باشند که در هنگام خلق اثر فرمت سند کامپیوتری تنظیم CMyK شود و در هنگام ارسال تبدیل به  RGB شود و آثار می‌بایست مطابق نمونه و حتما به زبان انگلیسی نام گذاری شود. نام و نام خانوادگی طراح ـ شماره تماس ـ شماره اثر  iman mohebati_٠٩١٩١٣٢٧٤٧١_٠١.jpg. و فایل‌هایی که منطبق با این بند نام ‌گذاری نشود به مسابقه راه پیدا نخواهد کرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: در هنگام ثبت نام در سایت متقاضیان باید آدرس ایمیل معتبر  به جهت ایجاد پل ارتباطی میان دبیرخانه با شرکت کنندگان معرفی نمایند و پس از ارسال آثار از طریق سایت تاییدیه دریافت اثر به آدرس ایمیل شرکت کنندگان ارسال خواهد شد و شرکت کنندگانی که پاسخ خودکار دریافت نکنند آثارشان به  دبیرخانه نرسیده است.
متقاضیان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به آدرس وبسایت  www.baran-aci.ir  مراجعه نمایید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار