کوچ پاییزه بزرگترین جامعه عشایری کشور آغاز شد.
کد خبر: ۶۶۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 13 October 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: کوچ پاییزه ۲۷ هزار و ۲۷۵ خانوار عشایر سیار استان از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد.
روح‌الله بهرامی افزود: عشایر کوچ رو ایلات خمسه، قشقایی و لر از شهرستان‌های اقلید، خرمبید، بوانات، مرودشت و سپیدان به سمت مناطق قشلاقی شامل شهر‌های جنوبی از جمله لار، لامرد، جهرم، داراب، فسا و زرین‌دشت حرکت می‌کنند.
وی تصریح کرد: بخش بزرگی از ایل راه‌ها به دلیل گسترش شهر‌ها، توسعه کارخانه‌ها و مراکز اقتصادی در کلان‌شهر‌ها مسدود شده ، عشایر کوچ رو مجبورند تمام مسیر کوچ یا بخش زیادی از آن را با خودرو طی کنند.
مدیرکل امور عشایر استان فارس به منظور روان‌سازی کوچ و حرکت دام‌های عشایر از ییلاق به قشلاق ۴۶ دستگاه کامیون تانکر را برای آب رسانی سیار اختصاص داده است.
استان فارس ۲۷ هزار و ۲۷۹ خانوار عشایر سیار را که شامل سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل هستند در خود جای داده است.
عشایر کوچ رو استان فارس دارای سه میلیون راس دام هستند و سالانه بیش از ۱۶ هزار تن، معادل ۲۵ درصد گوشت قرمز این استان را تولید می‌کنند.

برچسب ها: کوچ ، پاییزه ، عشایر فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار