رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان از آغاز جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در سمنان خبر داد و گفت: در این جشنواره بالغ بر 200 مخترع از 18 استان کشور حضور دارندو با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط با محوریت آب نمایشگاهی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد .
کد خبر: ۶۶۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 11 October 2018
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان داود فیض از آغاز جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در سمنان خبر داد و گفت: در این جشنواره بالغ بر 200 مخترع از 18 استان کشور حضور دارندو با همکاری دستگاههای اجرایی مرتبط با محوریت آب نمایشگاهی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برپا شد  .
جشنواره 2 روزه ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور مخترعانی از استان های این منطقه شامل تهران، مازندران، سیستان و بلوچستان، قزوین، خراسان شمالی، خراسان رضوی و جنوبی، گلستان، کرمان و سمنان و چند استان مانند یزد، اصفهان و اردبیل، به صورت آزاد و خارج از این منطقه آغاز شد.
مهمترین بخش جانبی این جشنواره دو روزه در سمنان ، جشنواره آب و خشکسالی است که در قالب کارگاه های تخصصی با محوریت پژوهش های علمی برای افزایش بهره وری، شیرین سازی، استفاده از فاضلاب، روش های پهنه بندی و آبیاری های نوین درنظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان در آیین افتتاحیه این جشنواره در سالن آمفی تئاتر فرزانگان دانشگاه آزاد سمنان گفت: 105 طرح در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در روزهای هجدهم و نوزدهم مهر97 حضور دارند.
به گفته فیض، اختراع های حاضر در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران در گروه های الکترونیک و کنترل، برق و قدرت، تجهیزات پزشکی، شیمی، علوم دارویی، کامپیوتر، کشاورزی، عمران، مکانیک، مواد، نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی ارایه شده است.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان، بر حمایت از نخبگان تاکید و بیان کرد: تبدیل ایده ها به محصول و صنعتی سازی ایده ها، باعث ثروت آفرینی برای جامعه می شود.
رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با اشاره به دغدغه های موجود درباره کمبود منابع آبی و خشکسالی‌ های متناوب در این استان، ادامه داد: جشنواره آب و خشکسالی با حضور شرکت‌ های فناور که رویکردهای نوین فناورانه در این حوزه دارند برگزار می‌شود.
فیض با اشاره به برگزاری کارگاه‌ های آموزشی در این جشنواره، گفت: کارگاه تصفیه آب خانگی و صنعتی، اقلیم و منابع آب در راستای توسعه و مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهری بدون حفاری از کارگاه‌ های آموزشی در این جشنواره است.
وی یادآور شد: کارگاه آب، خلاقیت، مهندسی ارزش- آب منطقه‌ ای نیز از سوی شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و کارگاه روش‌ های نوین شیرین‌ سازی آب از سوی شرکت آب و فاضلای شهری سمنان برگزار می‌ شود.
فیض اضافه کرد: آبیاری قطره‌ ای زیر سطحی و ارائه پژوهش‌ های انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب، تاثیر آبیاری تحت فشار بر مدیریت منابع آب، تامین آب در مناطق خشک حاشیه کویر از طریق احداث بند های زیرزمینی، پهنه‌ بندی خطر پذیری خشکسالی کشاورزی در استان سمنان، از جمله کارگاه‌ های آموزشی است که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و سازمان جهاد کشاورزی برگزار می‌ شود.
جشنواره ملی اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و خاوران،چهار شنبه و پنج شنبه در دانشگاه آزاد سمنان برپاست و آیین اختتامیه عصر پنجشنبه برگزار و نتیجه داوری اخترع ها یک ماه آینده از سوی گروه داوری اعلام می شود.
در این آیین جمعی از مسوولان بنیاد نخبگان استان های حاضر به همراه حشمت الله عسگری معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری و مدیران دستگاههای اجرایی استان سمنان از جمله مهندس علینقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان حضور داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار