کد خبر: ۶۶۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ 09 October 2018
ما باید به اشکال مختلف از آسیب زدن به وحدت در جامعه اجتناب کنیم. مساله fatf با توضیحاتی که مسئولین دادند و استدلال هایی که برایش ذکر کردند، خصوصاً بندهایی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته که مربوط به پولشویی و عدم تامین مالی تروریسم و امثالهم هست، کار کارشناسی روی آن انجام شده و چنین تشخیص داده شده که به مصلحت نظام و مردم است.

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از جماران:
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: FATF به مصلحت نظام و مردم است/ باید در برابر تصمیم مجلس تسلیم شویم
 
مخالفان FATF  این روزها از هر طریقی تلاش کردند تا مانع تصویب این کنوانسیون در مجلس شوند. در عین حال، پس از تصویب کنوانسیون اخیر باز هم مخالفان خواستار رد آن توسط دیگر نهادهای قانونی کشور هستند.
از سوی دیگر FATF موافقانی را هم دارد که معتقدند در جهت تسهیل روابط مالی با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، امری ضروری است.
در همین رابطه، یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که FATF در مجلس مطرح شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته، از سوی دیگر دولت نیز درباره آن توضیحات کافی ارائه داده و شرایط کشور و بین المللی را مطرح کرده و بالاخره به اینجا رسیده که مصلحت کلی نظام تصویب این لوایح است و با توجه به اختلاف نظرهایی که درباره برخی بندها وجود داشت، آن را تصویب کرد.
چنین تشخیص داده شده که fatf به مصلحت نظام و مردم است
آیت الله سید محمد غروی در گفت و گو با خبرنگار جماران،  درباره لزوم پرهیز از دوقطبی کردن فضای سیاسی کشور به بهانه تصویب قانون یاد شده، گفت: شرایط امروز ما در وضعیت ویژه ای قرار دارد؛ زیرا مستلزم ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن و حفظ وحدت ملی است. اگر برخی مسائل باعث شوند تا این وحدت آسیب ببیند، زمینه ای فراهم می کند تا دشمن بتواند توطئه کند و توطئه او بتواند تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه ما باید به اشکال مختلف از آسیب زدن به وحدت در جامعه اجتناب کنیم، یادآور شد: مساله FATF با توضیحاتی که مسئولین دادند و استدلال هایی که برای آن ذکر کردند، خصوصاً بندهایی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته که مربوط به پولشویی و عدم تامین مالی تروریسم و امثالهم هست، کار کارشناسی روی آن انجام شده و چنین تشخیص داده شده که به مصلحت نظام و مردم است.
طبیعتاً fatf در مجلس مطرح شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته است
غروی بیان کرد: هنوز مشخص نیست برخی چرا بر سر این موضوع سینه چاک می دهند و خود را به آب و آتش می زنند و فریاد می زنند که اتفاقات عجیبی در حال وقوع است. باید توجه داشته باشیم که این موضوعی بدیهی نیست و قطعاً عده ای موافق و گروهی هم مخالف آن هستند و هر دسته نیز استدلال‌هایی برای خود دارند. همه ما باید به دنبال این باشیم که آنچه مصلحت نظام است تحقق پیدا کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: طبیعتاً FATF در مجلس مطرح شده و کار کارشناسی روی آن صورت گرفته، از سوی دیگر دولت نیز درباره آن توضیحات کافی ارائه داده و شرایط کشور و بین المللی را مطرح کرده و بالاخره به اینجا رسیده که مصلحت کلی نظام تصویب این لوایح است و با توجه به اختلاف نظرهایی که درباره برخی بندها وجود داشت، آن را تصویب کرد.
کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند نباید به وحدت ملی آسیب رسانند
وی افزود: باید توجه داشت که تشکیلات‌های دیگری هم برای بررسی و نظارت مانند شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارند، بی تردید این موضوع مسیر مناسب خود را طی خواهد کرد و این گونه نیست که تصور کنیم 120 نفر از نمایندگان حافظ نظام بوده و مسائل را صددرصدی می فهمند و 143 نفر متوجه نمی شوند. برخی تلاش می کنند چنین القاء کنند که با تصویب این لوایح آسیب جدی به نظام وارد شده است.
غروی بیان کرد: بالاخره بر سر هر موضوعی اکثریت و اقلیتی در مجلس وجود دارد که بر اساس آن موضوعات مطابق روال بررسی می شوند، اما ما نباید حرکتی انجام دهیم که موجب شقاق و دودستگی در میان نمایندگان و خواص و انتقال آن به مردم شود. چرا که وقتی وحدت آسیب ببیند، دشمن از این راه به اهدافش می رسد و زمینه ای فراهم می آورد که اتفاقاتی غیرقابل کنترل رخ دهد. همه کسانی که دلسوز نظام و انقلاب هستند باید توجه کنند که به وحدت ملی آسیب نرسانند. بحث و انتقاد به معنای این نیست که به روی یکدیگر چنگ بزنیم و همدیگر را این گونه متهم کنیم.
باید در برابر تصمیم مجلس تسلیم شویم
وی اظهار کرد: رفتارهای ما نباید به دوقطبی شدن جامعه منجر شود، زیرا این نه به مصلحت نظام و نه کشور است. انتظار می رود که جناح ها خویشتنداری کرده و توجه داشته باشند که اگر موضوعی برخلاف مصالح نظام باشد، در نهایت تصویب نخواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: باید توصیه های رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار دهیم و اگر بررسی یک موضوع به مجلس واگذار شد، در برابر تصمیم مجلس تسلیم شویم. از این رو، برخی از حرکت های تند و تیز که موجب انشقاق و دلواپسی مردم می شوند، به هیچ عنوان صحیح نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار