کد خبر: ۶۶۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷ 09 October 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری فارس استان سمنان، دونده دامغانی در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا خوش درخشید.

«زهرا برناکی» در پرش طول کلاس T/45/46/47، با پرشی به طول چهار متر و 51 سانتی‌متر توانست بر جایگاه سوم مسابقات پاراآسیایی جاکارتا بایستد.

در این بخش، ورزشکاران ازبکستان و سریلانکا با رکوردهای چهار متر و 71 سانتی‌متر و چهار متر و 62 سانتی‌متر اول و دوم شدند.

به اسپانسر نیاز داریم

داوود کاشی، رئیس هیأت بوکس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: مسابقات انتخابی نوجوانان استان سمنان با حضور 23 بوکسور نوجوان برگزار شد و نفرات برتر به رقابت‌های قهرمانی کشور در نیمه دوم شهریور اعزام می‌شوند؛ ولی هنوز تاریخ و زمان دقیق برگزاری این مسابقات مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه مسابقات انتخابی جوانان استان سمنان برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی کشور مهرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: نفرات برتر به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

کاشی با بیان اینکه مسابقات منطقه‌ای کشور را پیش رو داریم، اضافه کرد: هنوز تاریخ دقیق و زمان برگزاری این رقابت‌ها مشخص نیست.

رئیس هیأت بوکس استان سمنان با تأکید بر اینکه میزبانی مسابقات منطقه‌ای کشور را به فدراسیون پیشنهاد می‌دهیم، تصریح کرد: هزینه میزبانی این رقابت‌ها، 10 میلیون تومان است که به کمک و اسپانسر نیاز داریم؛ زیرا این رقم از توان مالی هیأت خارج است.

کاشی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات مالی هیأت اولویت برنامه‌های ما جذب اسپانسر است، اظهار کرد: باید بتوانیم با حضور یک حامی مالی، برنامه‌هایمان را روتین در قالب اعزام‌ها و میزبانی‌ها برگزار کنیم و نگاه خاصی هم به بحث استعدادیابی برای تقویت زیربنای بوکس استان داریم.

سمنان؛ میزبان مسابقات تنیس مناطق کشور

عباس قادری، رئیس هیأت تنیس استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: مهرماه در بخش آقایان و بانوان، اعزام به مسابقات و میزبانی‌هایی داریم که در کنار این برنامه‌ها، برپایی کلاس‌های آموزشی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه سمنان مهرماه میزبان مسابقات تنیس مناطق کشور است، تصریح کرد: 12 تنیس‌باز سمنانی در بخش مردان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رئیس هیأت تنیس استان سمنان با اشاره به اینکه هشت بانوی تنیس‌باز از استان نیز در رقابت‌های تنیس مناطق کشور در جریان برگزاری مسابقات آقایان در سمنان شرکت می‌کنند، اضافه کرد: ظرفیت‌های بالایی در این بخش داریم و نگاه ویژه‌ای تنیس بانوان در استان داریم.

قادری با بیان اینکه کلاس داوری تنیس را مهرماه برای داوران استان سمنان برگزار می‌کنیم، تصریح کرد: هدف ما، ارتقای دانش داوران استان و کسب آخرین اطلاعات داوری در سطح بین‌المللی است تا ضعف‌ها را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل خاصی در بحث زیرساخت‌ها نداریم، افزود: رشد زیرساخت‌ها متناسب با رشد ورزشکاران در شهرستان‌ها صورت گرفته است؛ ولی کمبودهایی هنوز وجود دارد.

رئیس هیأت تنیس استان سمنان با اشاره به اینکه استعدادیابی هنوز در استان جریان دارد، اظهار کرد: برنامه‌های مدونی در این راستا در طول سال داریم.

مدال‌های باارزش‌تری رقم خواهد خورد

محسن جهانشیر، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در پی درخشش بانوی دامغانی در بازی‌های پاراآسیایی 2018 با صدور پیامی تأکید کرد: جوانان ایران اسلامی به‌ویژه ورزشکاران و قهرمانان استان سمنان همیشه ثابت کرده‌اند می‌توانند با پشتکار و تلاش و همت شبانه‌روزی به جایگاه‌های والا و قله‌های افتخار جهان رسیده و پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در میادین بین‌المللی با کسب افتخارآفرینی‌ها به اهتزاز درآورند.

در متن پیام جهانشیر آمده است: کسب مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی 2018 توسط زهرا برناکی، بانوی شایسته دامغانی مایه بسی مباهات و خرسندی است که موجی از شادی و سرور را در جمع مردم استان سمنان به‌ویژه جامعه بانوان ورزشکار استان و شهرستان دامغان ایجاد کرد.

وی افزود: بی‌شک استان سمنان و به‌خصوص جامعه ورزش از داشتن چنین ورزشکاران و جوانان برومندی به خود می‌بالد و بنده آن را نشانی از توکل، همت و تلاش ورزشکاران و جوانان شایسته این استان می‌دانم و قطعاً در آینده‌ای نه‌چندان دور با توانایی‌های که از ورزشکاران استان سمنان سراغ دارم، مدال‌های باارزش‌تری در مسابقات المپیک و... برای کشور و استان رقم خواهد خورد.

در پایان تأکید شده است: اینجانب اصالتاً از طرف خود و نیابتاً از طرف جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان سمنان، این موفقیت ارزشمند را به ایشان، همسر شایسته ایشان که به‌عنوان مربی وی نیز بودند، خانواده محترمشان، وزیر ورزش و جوانان، استاندار سمنان، نماینده ولی‌فقیه در استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان شهرستان دامغان و به تمامی ورزشکاران، پیشکسوتان به‌خصوص مسؤولان فدراسیون جانبازان و معلولان و همچنین هیأت جانبازان و معلولان استان تبریک عرض کرده و استمرار پیروزی و سربلندی همه قهرمانان و ورزشکاران و به‌ویژه ورزشکاران سمنان را از خداوند متعال درخواست دارم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار