روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،پوستر روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک سال ۱۳۹۷ با طرحی از دو کودک که مشغول بافت فرشی به شکل نقشه‌ی ایران هستند، منتشر شد.
کد خبر: ۶۶۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 08 October 2018
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این طرح یک دختر و یک پسر به نمایندگی از همه‌ی کودکان کشور مشغول بافت فرشی با نقش ایران هستند که نشان از بافتن رج‌به‌رج آینده‌ی کشور به دست کودکان دارد.
براساس این گزارش، در این پوستر با اشاره به استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی چون سرمه‌ای، فیروزه‌ای و قرمز در خامه‌ و بافت فرش و رنگ‌های شاد در زمینه و لباس شخصیت‌ها به‌عنوان بخشی از عناصر بصری پوستر،  حس‌وحال کودکانه در فضایی بومی و ملی به مخاطبان منتقل شده است. 
بر همین اساس، هدف از قرار دادن عناصر مختلفی چون گل‌وگیاه، توپ، پروانه، خرگوش، آسمانی آبی، زمین سبز و فرش ایرانی در کنار کودکان این است که علاوه بر شعار اصلی، محورهای هفته‌ی ملی کودک نیز به‌نوعی در پوستر تجلی داشته باشد.
گفتنی است که ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۹۷ در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور برگزار خواهد شد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار