تابناک هرمزگان- در راستای هم اندیشی و تعامل هر چه بیشتر جهت نیل به اهداف سازمانی، مدیر کل استاندارد با رییس نظام مهندسی معدن دیدار کرد.
کد خبر: ۶۵۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 23 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، در ابتدای این دیدار باقرزاده همایی گفت: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان می توان با هم فکری و بهره گیری از نیروهای متخصص وهمچنین ایجاد تفاهم نامه های لازم با سازمان نظام مهندسی معدن تعامل داشته باشیم و از توان همدیگر در جهت ارتقاء اهداف هر دو بخش تلاش کنیم تا گام های مثبتی در این مسیر برداشته شود و نقاط مشترک را توسعه دهیم.

وی افزود: در بحث نظام مهندسی معدن در حوزه استاندارد کارهای بسیار گسترده ای می توان انجام داد امکان استفاده از ظرفیت های نظام مهندسی معدن به سبب تخصص و رشته های گوناگون وجود دارد.همچنین در زمینه بازرسی فنی از معادن و واحد های بتن و نیز در زمینه آموزش و حوزه تدوین استاندارد های ملی ظرفیت های بالقوه ای موجود است.

وی خاطر نشان ساخت: در بحث آموزش برای مدیران کنترل کیفیت شن و ماسه امکان تعریف دوره هایی مربوط به ماشین آلات معادن، آب و... وجود دارد و همچنین برای دوره های بازآموزی و کارشناسی استاندارد می توان از قابلیت های نظام مهندسی معدن استفاده کرد.
مدیرکل استاندارد هرمزگان در پایان گفت :در این حوزه نیاز به مطالعات جامع و تخصصی داریم تا بتوانیم گام مثبتی در این مسیر برداریم و ابرازامیدواری کرد در آینده ای نزدیک بستری ایجاد شود که استاندارد های مربوط به هر حوزه را همان حوزه تهیه کند و سازمان ملی استاندارد آن را تصویب و اطلاع رسانی نماید.

سپس مقیمی ریاست نظام مهندسی معدن ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سازمان نظام مهندسی معدن گفت: هم اکنون 920 نفر شامل مهندسین معدن،زمین شناسی ونقشه برداری و مهندسی متالوژی و... عضو نظام مهندسی معدن استان هستند که از این تعداد 190 نفر تعیین صلاحیت شده اند و دارای پروانه اشتغال هستند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات نظام مهندسی معدن استان هرمزگان ارزیابی امنیت معادن است که برای این مهم استفاده از مسئول فنی در همه معادن ضروری است، معادنی که دارای مسئول فنی نیستند، در صورت بروز هرگونه حادثه مسئولیت به عهده بهره بردار است.

مقیمی خاطر نشان کرد: از آنجایی که معادن از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور به شمار می رود و ارزش افزوده ایجاد شده در این بخش می تواند در شرایط کنونی کشور کمک کننده باشد ، استفاده از ظرفیت های معدنی استان هرمزگان می‌تواند منجربه رونق تولید و اشتغال در استان گردد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار