رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود:
به گزار ش تابناک سمنان ،رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: واقعه عاشورا مربوط به یک زمان و دوره خاص نبوده است بلکه الگویی برای تمام دوران ها و ملتها است.
کد خبر: ۶۵۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 22 September 2018
 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود گفت: تلاش کنیم تا از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ترویج فرهنگ عاشورایی استفاده شود.
وی تصریح کرد: عاشورا الگویی بی نظیر برای جامعه به ویژه جوانان محسوب می شود و به فرموده امام راحل الگوی ما در انقلاب اسلامی نهضت حسینی و واقعه عاشورا است و فرمودند که دشمن اگر تحریم نظامی کند ما فرزند محرمیم و اگر تحریم اقتصادی کند بداند که ما فرزند رمضان هستیم.
امام جمعه شاهرود افزود: الگوی قیام امام حسین (ع) بر علیه استکبار، به‌گونه‌ای بوده است که حتی ملت‌های غیر مسلمان از این الگو در مقابل ظلم و استکبار و ستم ایستاده و به نتیجه هم رسیده اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود گفت: همه موظفیم نسبت به انتقال فرهنگ عاشورا به نسل های آینده تلاش کنیم و شورای فرهنگ عمومی یکی از ظرفیتهای بالقوه هر شهرستان برای انتقال فرهنگ عاشورا است.
امینی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: رشادتهای ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس با برگزاری برنامه های مختلف به نسل های آینده انتقال داده شود.
امام جمعه شاهرود افزود: شورای فرهنگ عمومی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در دستور کار خود قرار دهد و از تمام دستگاههای اجرایی شهرستان می خواهیم با اهمیت بیشتری به موضوع دفاع مقدس توجه کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز با تسلیت شهادت سومین امام شیعیان (ع)،به دستور جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشاره کرد و گفت: با استفاده از جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت استفاده شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار