مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ، مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان از خرید 2میلیاردو 500 میلیون تومان تجهیزات و امکانات اموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید برای هنرستان ها و مدارس استان سمنان خبر داد .
کد خبر: ۶۵۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 06 September 2018
به گزارش تابناک سمنان ، مدیر کل آموزش وپرورش استان سمنان در نشست خبری مشترک با مدیر کل نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس استان سمنان گفت : در سال تحصیلی جدید 1100 آموزشگاه با 5326 کلاس درس و 8700 معلم از مهر ماه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می کنند . در سال تحصیلی جدید 53 درصد دانش آموزان در رشته های نظری و 47 درصد در رشته های مهارتی به تحصیل می پردازند.وی گفت : اهتمام جدی در سال جدید بر حوزه پرورشی است .
وی اظهار داشت: برای تامین امکانات و روزآمد کردن تجهیزات هنرستان های استان در سال تحصیلی جدید 1 میلیارد و 200 میلیون تومان  اعتبار صرف شده است.وی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش استان سمنان در رشته های مهارتی، تشکیل رشته های منطبق با بازار کار و اشتغال قالب منطقه است.
دستورانی، تحقق راهبرد «هر دانش آموز یک مهارت»، «طرح ایران مهارت» و مدرسه محور بودن را از سیاست های این نهاد در سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که در این استان 40 مدرسه شبانه روزی وجود دارد، خاطر نشان کرد: دانش آموزان این مدرسه های شبانه روزی بیشتر از مناطق روستایی و کم برخوردار هستند. حدود 2400 دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می باشند .
وی یادآور شد: 150 میلیون تومان بن کارت برای توزیع بین 2 هزار و 300 دانش آموز مدرسه های شبانه روزی تامین شده است.
به گفته دستورانی، رتبه های کنکور در استان سمنان با سیر صعودی و رشد کیفی همراه بوده و 424 دانش آموز سمنانی در کنکور سراسری دانشگاه ها رتبه زیر دو هزار کسب کردند که از این تعداد 113 تن موفق به کسب رتبه یک تا سه رقمی شدند.  و به زودی از ایشان تجلیل خواهد شد . وی افزود : آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان ، تقویت مهارت خواندن ،توجه ویژه به دوره پیش دبستانی حاشیه شهر ها وعشایر ، پرداخت کامل مطالبات دانشجو معلمان سال 93،پرداخت مرخصی ذخیره سال 95،پرداخت اضافه کار ها و حق التدریس ،پوشش بیمه ای ،پرداخت دومرحله اعتبارات مورد نیاز هزینه های جاری شهرستان ها ،هزینه ایاب ذهاب دانش آموزان روستایی ،جیره غذایی مدارس شبانه روزی ،توزیع اعتبارات برای پیشگیری از آسیب های اجنماعی از جمله اهم اقدامات در حوزه مالی اداری اداره کل می باشد .
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در طول سال تحصیلی جدید سعی بر این است روحیه ورزش، امید و نشاط در بین دانش آموزان تقویت شود.
دستورانی ادامه داد: برای خرید امکانات و تجهیزات ورزشی برای سال تحصیلی جدید پنج میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
وی گفت: وسایل و تجهیزات ورزشی، آموزشی و بهداشتی خریداری شده در قالب 30 خودرو به صورت کاروانی همزمان با ورود وزیر آموزش و پرورش به این استان به شهرستان ها ارسال خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: در مجموع 25 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی، آموزشی و بهداشتی هزینه شده است.
به گزارش تابناک سمنان ،استان سمنان در هفته جاری در شهر سمنان و گرمسار میزبان وزیر  محترم آموزش وپرورش می باشد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار