سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن بابیان اینکه به علت عدم تقاضای بازار، طراحی نقشه و بافت فرش‌های محلی از رونق افتاده و در حال حاضر بافندگان بیشتر در بافت تابلو فرش و فرش‌های ابریشمی و کرک با نقشه‌های جدید فعالیت می‌نمایند، گفت: برای عرضه از طریق پشتیبان‌ها به بازار قم تهران و تبریز فرستاده می‌شود.
کد خبر: ۶۵۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰ 06 September 2018
محمد سهیلی گفت:۳ هزار ۹۶۸ بافنده فرش در شهرستان رزن در حال فعالیت هستند.

به گزارش تسنیم، سهیلی در رزن با اشاره به اینکه فرش بافی سنتی در شهرستان رزن از گذشته‌های دور رواج داشته است، اظهار داشت: حدود ۴۰۰ سال قبل شاه طهماسب تعدادی فرش برای مسجد جامع سلیمانیه در ترکیه فرستاده که تعدادی از آن‌ها در روستای درجزین بافته شده بود، اما این هنر و صنعت بدلایلی به فراموشی سپرده شده و از رونق افتاده است.

سهیلی از فعالیت ۳ هزار و ۹۶۸ بافنده در شهرستان رزن خبر داد و افزود: تعدادی از آن‌ها به‌صورت فصلی و تعدادی بطور مستمر فعالیت قالی بافی دارند.

وی افزود: امسال ۲ دوره کلاس آموزش ارتقاء مهارت قالیبافی با تعداد ۷۵ نفر از بافندگان به مدت ۱۰۰ ساعت بصورت رایگان توسط اساتید برجسته برگزار شد که در این دوره بافندگان فرش دستبافت شرکت کرده‌اند.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان رزن با بیان اینکه برای نیمه دوم امسال نیز آموزش و ارتقاء مهارت قالیبافان در برنامه پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این دوره‌ها متقاضیان می‌توانند بصورت رایگان از کلاس‌های آموزشی با حضور استادان خبره در حوزه طراحی چله کشی بافت و ... بهرهمند شوند. 

سهیلی تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی قالیبافی شهرستان رزن را ۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت:۳۰ نفر هم از طریق بیمه روستایی و عشایری بیمه شده‌اند.

سرپرست اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان گفت: طرح ثبت معنوی فرش سنتی روستای سوزن به مرکز ملی فرش کشور ارسال گردیده که در دست بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار