کد خبر: ۶۴۸۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 28 August 2018
به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، امیررضا شاهانی افزود: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۰۰ کدرشته‌محل را انتخاب کنند، گزینش داوطلبان در این دوره بر مبنای رتبه کنکور سراسری سال ۹۷ است. در این دوره برای مقاطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه‌ای پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی گفت: حدود ۹۶ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است و تنها ۴ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس آزمون است، داوطلبانی که رشته محل مورد نظر خود را در دفترچه رشته‌های با آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی پیدا نمی‌کنند، توجه داشته باشند؛ پذیرش بخش اعظم رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است که درصورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکز آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با امکان جدیدی که در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است، داوطلبان در همه گروه‌های پنج‌گانه انتخاب رشته کنند و دیگر محدودیتی برای گروه‌های آزمایشی تخصصی وجود ندارد، به طور مثال شخصی که داوطلب گروه تجربی است می‌تواند در چهار گروه آزمایشی دیگر (علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه) انتخاب رشته کند.
وی گفت: انتخاب رشته بدون‌آزمون دانشگاه آزاد اسلامی نیز تا ۲۰ شهریور ادامه دارد و داوطلبان از طریق سامانه مرکز آزمون، انتخاب‌های خود را به ترتیب اولویت ثبت کنند.
شاهانی افزود: امکان ویرایش اطلاعات نیز در هر دو دوره باآزمون و بدون آزمون از ابتدای این هفته فراهم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار