کد خبر: ۶۴۸۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 28 August 2018
سید محمد غرضی در گفت وگو با جام جم آنلاین به مناسبت آغاز هفته دولت گفت: پس از پیروزی انقلاب، نظام اسلامی اختیارات خود را به دولت های مختلف داد تا با برقراری عدالت بر مبنای جمهوری اسلامی رضایت عامه را بدست آورند. اگرچه 12 دولت قبلی در طول 40سال گذشته خدمات شایانی به ملت شریف ایران ارایه کرده اند، اما در این میان در بسیاری از عرصه ها بجای اینکه رضایت توده های مردم را فراهم کنند به عکس رضایت برخی خواص را تامین نموده اند.
وی افزود: دولت ها پس از روی کارآمدن نسبت به احداث و تکمیل پروژه های عمرانی از قبیل راه و شهرسازی- توسعه خطوط مخابراتی – ارتقاء سطح بهداشت و درمان بویژه در روستاها که در قبل از انقلاب بسیار محروم بوده اند- حوزه های آبرسانی و توسعه شبکه انرژی و سدسازی کشور و... مبادرت نمود اند. بنابراین به لحاظ فیزیکی و سخت افزاری با توجه به وقوع جنگ 8 ساله و شرایط تحریم دولتها نسبتا موفق عمل کرده اند.
این چهره سیاسی با انتقاد از فقدان رضایت مردم در حوزه نرم افزاری از عملکرد دولت ها تصریح کرد: متاسفانه تمام دولت های قبلی ما در دوره اول خوب عمل کرده، اما در دوره دوم مدیریت خود با مشکل مواجه گشتهاند و در این میان نارضایتی مردم را بویژه در بخش معیشتی را به بار آورده اند. آنچه مسلم است دولت ها پایدار نیستند. اما این نظام- حاکمیت و مردم هستند که همیشه پابرجا هستند. به همین علت رهبری معظم انقلاب همواره موقتی بودن صدارت دولت ها را گوشزد کرده و به آنها توصیه می کنند در مدت کوتاهی که مدیریت کشور را در اختیار دارند همه تلاش خود را برای رفاه و آسایش مردم فراهم آورند. این مسئله همان ارایه خدمات نرم افزاری یعنی کسب رضایت مردم است که بدان اشاره شد.
وزیر سابق پست و تلگراف و تلفن خاطر نشان کرد: شواهد و قراین موجود جامعه امروز نشان می دهد هر اندازه دولت بطور شفاف و صادقانه با مردم برخورد کند بیش از گذشته رضایت عامه را از عملکرد خود بدست خواهد آورد. به این معنا که اگر مفسده ای در حوزه اقتصادی رخ می دهد مردم انتظار دارند مقصران و بانیان اصلی آن به سرعت به مردم معرفی شوند. در چنین حالتی جامعه با درک صحیح از شرایط کشور از جمله تحریم و فشارهای خارجی قدری راحت تر با مشکلات بوجود آمده کنار می آیند. اما هر قدر دولت مبهم و غیر شفاف مسایل را در میان گذارد باعث نارضایتی و واکنش های اجتماعی خواهد شد.
غرضی گفت: جمع اقدامات دولت ها باید مردم را به این نتیجه برساند که آنها بواقع خدمتگزار مردم بوده اند نه اینکه با سوء استفاده از جایگاه و پست و مقام خود از این امر غافل شده و دستگاه اجرایی محلی برای کمک به احزاب و دسته جات و گروه های سیاسی و اشخاص تبدیل کرده است. از این جهت دولتمردان ما همیشه باید این نکته را برای خود گوشزد کنند 98.2درصد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رای داده اند و آنها موظفند نیازهای اساسی جامعه از جمله معیشتی و اقتصادی- فرهنگی و اجتماعی تامین کنند.
نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: توانمندی – صلابت و کارایی بالای دولت ها در حل مشکلات سیاسی و اقتصادی تاثیر مستقیم در مشارکت مردم در عرصه های سیاسی اجتماعی دارد. شهروندان ما به میزانی که از عملکرد دولتمردان خود راضی باشند در مجلس – شوراها و انتخابات ریاست جمهوری نقش آفرینی کرده و به معنای واقعی واژه جمهوریت و اسلامیت را به منصه ظهور می رسانند.
وی در پایان تاکید کرد: پایش آمار و ارقامی که مثلا یک نماینده با چه تعداد از رای مردم به مجلس راه پیدا کرده است یک شاخص مناسبی برای سنجش افکار عمومی از رضایت مندی مردم تلقی می شود. هر اندازه منحنی اعداد و ارقام با رشد همراه باشد، خروجی آن، رضایت مردم از دستگاه مقننه یا مجریه دوره مربوطه خواهد بود. ولی اگر برعکس این مسئله صدق کرد نشان می دهد مسئولان امر باید بیش از گذشته به تکاپو افتاده و همان طور کرده عرض کردم رضایت عامه را موجب گردند.
غرضی خاطر نشان کرد: همان گونه که رهبر انقلاب هم بارها عنوان داشته اند طول عمر دولت ها کوتاه است و گذرا اما آنچه مهم است این است که مردم هرگز فراموش نمی کنند کدام دولت حامل خدمات شایانی برای جامعه بوده و بر عکس کدام دولت ها به جای رسیدگی به مشکلات سرگرم جناح بندی و سیاسی کاری بوده و در کسب رضایت مندی مردم توفیقی حاصل نکرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار