معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگزاران، نمایندگان صندوق بیمه اجتماعی هستند و باید مواضع صندوق را دائما در میان مردم مطرح کنند و بر اساس خط مشی های صندوق عملیات بیمه گری را انجام دهند تا به اهداف گسترش بیمه های اجتماعی دست پیدا کنند.
کد خبر: ۶۴۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 21 August 2018

واعظ مهدوی در همایش کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خوزستان که امروز 30 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از زمان حضور من در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هر ماه یک جلسه را با مدیران ارشد برگزار می کنیم تا در بحث های اجرایی هماهنگی های لازم را انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه در این خصوص روز گذشته جلسه ای را در مرکز برگزار کردیم و در آن جلسه سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشت، افزود: این جلسات پیگیری برای کارهایی اجرایی دیگر از حالت سمینار و جلسه های نشست و برخواست خارج شده است و کاملا به شکل شورای برنامه ریزی و هدایت صندوق و به صورت عملیاتی برگزار می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: در این راستا دستور داده ایم تا هر ماه یک مرتبه کارگزاران صندوق های بیمه جمع شوند تا جلسات ماهیانه این کارگزاران تشکیل شود. در این خصوص کارگزاران بیمه در استان خوزستان نیز، طبق سیاست هایی که مدیر استانی صندوق تعریف می کند، باید برای حل مشکلات ماهانه یک مرتبه دور هم جمع شوند.

مهدوی با بیان اینکه در این جلسات دستورالعمل های مشخصی داریم، ادامه داد: دستور عمل هر جلسه ماهانه تصمیم گیری و مشخص می شود تا جلساتی را که کارگزاران برگزار می کنند، دارای دستورالعمل های مشخصی باشند و به حل مشکلات کمک کند.

وی افزود: مباحثی که باید در این جلسات مطرح شود، در قالب چهار بخش است که این چهار بخش باید عینا در استان ها اجرایی و صورتجلسه آن به مرکز و برای ما ارسال شود. در این زمینه باید برگزاری این جلسات به منظور حل مشکلات به صورت مدوام انجام بگیرد زیرا به برگزاری این جلسات نیاز است تا ارتباط بدنه با کارگزارانی که در عرصه بیمه گری هستند، به صورت مستمر باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هر ایرانی باید قانون اساسی را دائما بخواند، عنوان کرد: دستور این جلسات به نحوی است که یک بخش از آن آشنایی و مرور مجدد بر اصول و سیاست های بیمه گری، قانون اساسی و مفاد آن است. همچنین قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی نیز در این جلسات مجددا ماده به ماده مرور می شود.

مهدوی گفت: سیاست ها و موضع هایی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تولید می شوند و همچنین دستورالعمل ها و شیوه نامه هایی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نظر گرفته می شوند، از دیگر مباحثی هستند که باید در جلسات ماهانه کارگزاران مورد بحث و مرور قرار گیرند تا کارگزاران در جریان تصمیمات و فضای کاری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید دائما دانش و تجربیات خود را با یکدیگر مبادله کنیم، ادامه داد: کارگزاران، نمایندگان صندوق بیمه اجتماعی هستند و باید مواضع صندوق را دائما در میان مردم مطرح کنند و بر اساس خط مشی های صندوق عملیات بیمه گری انجام دهند تا به اهداف گسترش بیمه های اجتماعی دست پیدا کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه قرار است قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نظام تامین اجتماعی کشور را شکل بدهد، گفت: در مجلس شورای اسلامی 24 جلسه بر روی این مساله بحث شد. با توجه به اینکه نظام تامین اجتماعی یک نظام بین بخشی است، یک کمیسیون بین رشته ای برای بررسی آن در مجلس تشکیل شد.

مهدوی ادامه داد: یکی از مهمترین قوانین کشور قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است. این قانون یک قانون تاسیسی است و جهت کار خط مشی و استراتژی برای کشور تعیین می کند. بر اساس این قانون بود که گفته شد باید بیمه روستایی شکل بگیرد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در چنین فرایندی شکل گرفت.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار