مدیرکل راه آهن جنوب:
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: یک دستگاه قطار از فردا میان ایستگاه های قدس، اهواز، کارون و میان دشت کار جابه جایی مسافران را انجام می دهد.
کد خبر: ۶۴۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 21 August 2018

عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: در پی نشست های مختلفی که با استاندار خوزستان، رییس راه آهن جمهوری اسلامی و اعضای هیات مدیره برگزار شد و با توجه به پیشنهاد راه اندازی قطار شهری در اهواز و به منظور تعامل سازنده و خدمات رسانی به شهروندان، راه آهن جمهوری اسلامی موافقت کرد تا یک دستگاه ریل باس به ارزش ۵۰ میلیارد تومان را به بحث حمل و نقل عمومی در شهر اهواز اختصاص دهد.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: این ریل باس با حضور مقامات ارشد راه آهن و مقامات استانی در مسیر ایستگاه اهواز به قدس و اهواز به کارون - میاندشت و بالعکس راه اندازی خواهد شد.

درویش زاده تصریح کرد: در مرحله اول حرکت قطار از ایستگاه قدس به اهواز به کارون و میاندشت و بالعکس است و پس از آن با ایجاد توقفگاه هایی در مسیر شرایط برای سوار و پیاده شده مسافران فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخش های مختلف اهواز که دارای جمعیت زیادی است تحت پوشش ریل باس قرار می گیرد. در ایستگاه قدس با توجه به وجود چندین شرکت بزرگ، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور و آمار جمعیت بالا انتظار استقبال خوبی می رود.

مدیرکل راه آهن جنوب اظهار کرد: برای این قطار از مسیر ایستگاه قدس تا اهواز سه توقفگاه پیش بینی شده است. حرکت این قطار تا ایستگاه کارون ادامه پیدا می کند و پیش از بارگاه علی بن مهزیار اهوازی یک توقفگاه احداث می شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه کارون نیز جزو مناطق پر جمعیت است، گفت: حرکت قطار پس از این مسیر تا ایستگاه میاندشت ادامه دارد و در طول این مسیر نیز سه توقفگاه پیش بینی می شود.

درویش زاده افزود: استاندار پیگیری های جدی برای این طرح انجام داد و شهردار نیز برای احداث توقفگاه ها قول مساعد داده است.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: علاوه بر این مناطق در صدد هستیم مشکل مقرراتی موجود در مسیر کیان آباد را حل و در ایستگاه اهواز تا کیانپارس این ریل باس حرکت کند.

وی افزود: راه اندازی ریل باس یک حرکت شایسته است که امیدوارم مردم استقبال کنند. در حال حاضر برنامه این است که ریل باس در ساعت ۷:۳۰ دقیقه از ایستگاه قدس به اهواز و سپس کارون تا میاندشت حرکت کند.

برچسب ها: ریل باس ، قطار شهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار