کد خبر: ۶۳۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 04 August 2018
به گزارش جام جم آنلاین از ‌ایسنا، فشار خون بالا باعث افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و مغزی می‌شود.
ورزش کردن به صورت مداوم پیشرفت فشار خون را کاهش می‌دهد. یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش فشار خون، ورزش‌های کوتاه مدت و شدید است.
برای انجام این نوع ورزش باید حرکات ورزشی را در مدت زمان کوتاه اما با شدت زیاد انجام داد و بین هر ست چند ثانیه فاصله انداخت که ریکاوری انجام شود.
بلافاصله بعد از این ورزش ممکن است فشار خون بالا برود اما در طولانی مدت فشار خون کاهش پیدا می‌کند.
مطالعات مختلف نشان داده است که ورزش‌های کوتاه مدت و شدید بهترین ورزش‌ها برای کاهش فشار خون هستند.
این نوع ورزش‌ها تعداد ضربان قلب در حالت استراحت را نیز کاهش می‌دهد.
به طور کلی نیز تمامی ورزش‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب و نفس کشیدن بیشتر شوند تاثیر مثبت بر فشار خون خواهند داشت.
اگر آمادگی جسمانی خوبی ندارید و تا به حال ورزش نکرده‌اید بهتر است از ورزش‌های کوتاه مدت و شدید شروع نکنید. البته از ورزش‌هایی با شدت کم و متوسط آغاز کنید و به تدریج به این ورزش‌ها بپردازید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار