کد خبر: ۶۳۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 30 July 2018
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، اغلب افراد هنگامی که می‌خواهند برای یک برنامه پرمشغله وقت جور کنند معمولا با کم کردن یا حذف کردن چندین ساعت از زمان استراحت به کارهای خود رسیدگی می‌کنند.
اما واقعیت این است که حتی کمی کمبود خواب روی انرژی، هوشیاری ذهن و توانایی مقابله با استرس اثر می‌گذارد.
بر اساس بررسی‌های انجام شده کم خوابی باعث افزایش خطر دیابت، بیماری‌ های قلبی و چاقی در افراد می‌شود بنابراین داشتن خواب مناسب می‌تواند نقش مهمی در نوع عملکرد روزانه افراد داشته باشد.
دکتر «الهه تقوایی زحمتکش» متخصص مغز و اعصاب بیان این‌که داشتن خواب مناسب می‌تواند نقش مهمی در نوع عملکرد روزانه افراد داشته باشد، اظهار کرد: اختلالات خواب بر عملکرد مغزی و جسمی اشخاص تاثیرات به سزایی دارد.
وی با اشاره به این‌که خواب یکی از نیازهای زیستی انسان است، تصریح کرد: خواب نامناسب به دلیل اختلالاتی که به وجود می‌آورد در مشاغلی که نیاز به تمرکز دارند بسیار حائز اهمیت است .
این متخصص مغز و اعصاب با تاکید بر این‌که افراد باید ضرورت خواب کافی را بدانند، گفت: در این صورت می‌توانند به یک برنامه منظم و سالم برسند و قدرت کافی برای کارکردن، یادگیری، خلاقیت را داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که خوابیدن تنها عدم تحرک بدن نیست، خاطرنشان کرد: در هنگام استراحت ذهن همچنان درگیر انجام تعداد زیادی فعالیت است تا به بدن کمک کند در شرایط ایده آل باقی بماند .
تقوایی با بیان این‌که خوابیدن لازمه زندگی و زمینه عملکرد مناسب است، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که باید در رابطه با داشتن یک خواب مناسب و خوب در نظر داشت داشتن خاطری آسوده و ذهنی آرام است.
این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به این‌که بیشتر افراد برای ساعات شبانه و استراحت خود دارای درجه بندی خاص خود هستند، افزود: برای خواب افراد نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد زیرا نیاز هر فرد به خواب متفاوت است.
نماینده انجمن سکته مغزی ایران تصریح کرد: خواب سالم خوابی است که کیفیت و کمیت آن در حدی باشد که فرد بعد از خواب احساس کند از نظر قوای جسمی و روحی در حد مطلوب و قابل قبولی است.
این متخصص مغز با اشاره به این‌که خواب سالم خوابی طولانی نیست، گفت: بعد از خواب سالم چهره شاداب می‌شود، روح و روان آرامش می‌گیرد و فرد با انرژی زیاد می‌تواند فعالیت خود را شروع کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از افراد با 5 ساعت خوابیدن به حد مطلوب می‌رسند و بعضی دیگر به خواب بیشتری نیاز دارند بنابراین زمان خوابیدن در افراد متفاوت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار