به گزارش برنا ، یک تحقیق دانشگاهی نشان داده که برای زندگی و سکونت؛ بهترین محله های تهران ، مناطق شش، سه، دو، یک و پنج هستند. در این تحقیق؛ شاخص های توسعه یافتگی مدنظر قرار گرفته که در همه جای دنیا جزء مهم ترین معیارها برای انتخاب خانه است.
کد خبر: ۶۳۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 27 July 2018

بهترین منطقه تهران برای زندگی کجاست؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است اطلاعاتی از برخی « ترین ها» در تهران داشته باشید، اطلاعاتی شامل گران‌ترین، ارزان‌ترین، دیدنی ترین و قدیمی‌ترین ها.

زندگی در هر شهر و در هر منطقه جغرافیایی معایب و محاسن خاص خود را دارد اما زندگی در شهری همانند تهران به‌عنوان پایتخت کشور رنگ پررنگ‌تری به معایب و محاسن این شهر می‌دهد.
اینکه این شهر انتخاب شما برای زندگی باشد یا خیر بستگی به اولویت‌های شما و پاسخ به این سؤال باشد که آیا شهرهای شلوغ، پرازدحام، پرترافیک پر رفت‌وآمد را برای زندگی ترجیح می‌دهید یا شهرهایی که آرام‌تر، کم رفت‌وآمد تر و ارزان‌تر هستند ؟
در ادامه مطلب به برخی از « ترین های تهران» اشاره می‌کنیم :
تهران همیشه شهری بوده که قیمت املاک در آن با حساسیت‌های فراوانی مواجه بوده است به‌گونه‌ای که کوچک‌ترین تغییرات در شاخص‌های اقتصادی به‌سرعت تأثیر خود را در قیمت مسکن و اجاره‌بهای آن نشان می‌دهد. به طور مثال در ماه های اخیر سهم معاملات در بازار مسکن در شهر تهران با رشد مواجه بوده و دلیل آن دو برابر شدن قیمت مسکن در برخی مناطق این شهر است. همین امر باعث شده است در تیرماه تقاضا برای ورود سرمایه به این بخش افزایش یابد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵ درصد از معاملات آپارتمان‌های مسکونی در ماهی که گذشت یعنی تیرماه در محدوده منطقه یک تهران ثبت‌شده است.
بااین‌وجود کمترین قیمت پرداختی برای هر مترمربع آپارتمان در تیرماه در همین منطقه در محدوده امامزاده قاسم به مبلغ هفت میلیون و ۱۲۰ هزار تومان برای هر مترمربع پرداخت‌شده است.
همچنین بیشترین مقدار پرداختی برای هر مترمربع آپارتمان در تهران مربوط به محدوده ولیعصر، محمودیه یعنی همان منطقه ۱ به قیمت ۱۷ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان برای هر مترمربع بوده است.

منطقه ۱۸ ارزان‌ترین منطقه خرید خانه

اما اگر بخواهیم به‌صورت موردی بررسی نکرده و گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق تهران را برای خریدوفروش و اجاره آپارتمان در تهران مشخص کنیم، سری به آمارهای بانک مرکزی می‌زنیم. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی که در اردیبهشت‌ماه سال جاری منتشرشده منطقه ۱۸ تهران ارزان‌ترین منطقه برای خرید خانه و طبیعتاً منطقه یک گران‌ترین منطقه برای این امر است به‌گونه‌ای که متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در این منطقه ۱۱ میلیون و ۶۳۹ هزار تومان ذکرشده که البته در دوماهه اخیر با افزایش چشمگیر نیز مواجه بوده است.

منطقه ۹ خلوت‌ترین منطقه تهران

اگر بخواهیم در مورد سایر شاخص‌ها صحبت کنیم باید بگوییم منطقه ۴ تهران با ۹۱۷،۲۶۱ نفر جمعیت دارای بیشترین سکنه و منطقه ۹ تهران با ۱۷۴،۱۱۵ نفر جمعیت کمترین سکنه را دارد.
همچنین منطقه ۱۰ تهران با تراکم ۴۰ متراکم‌ترین منطقه در تهران و منطقه ۲۲ به لحاظ تازه‌ساخت بودنش با تراکم ۳ کم تراکم‌ترین منطقه شهری در تهران است.
بااین‌وجود رتبه آلوده‌ترین مناطق در شهر تهران به دو منطقه جنوبی می‌رسد به‌گونه‌ای که ساکنان منطقه ۱۵ و ۲۰ شهر تهران آلوده‌ترین هوا را نسبت به سایر مناطق تنفس می‌کنند پس‌ازآن منطقه ۱۱ به‌عنوان آلوده‌ترین منطقه در شهر تهران است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران حساس‌ترین مراکز دولتی و حکومتی را در خود جای‌داده است.

ترین مناطق تهران

دنج‌ترین محله‌ها و کوچه‌ها

اما اگر می‌خواهید به سراغ دنج‌ترین‌ها و خوش آب و هواترین محله‌ها در تهران بروید سراغی از سوهانک و کاشانک، دروس و شهران بگیرید که به ترتیب در مناطق ۱، ۳ و ۵ تهران قرار دارند.
بااین‌وجود اگر در گشتی در پایتخت بزنید می‌توانید در هر منطقه محله‌هایی را بیابید که از قدم زدن در برخی از کوچه‌های آن لذت ببرید. به‌طور مثال اگر به کوچه شهید لطفعلی‌خان در محله تیموری منطقه ۲ یا کوچه شهید سرافراز در محله جماران در منطقه ۱ بروید به همان میزان از قدم زدن در این کوچه‌ها لذت می‌برید که از راه رفتن در کوچه میثاق محله همره آباد واقع در منطقه ۲۰ یا کوچه شهید خاک‌دوست در محله شوش واقع در منطقه ۱۵.
اگر بخواهید از کوچه‌های زیبا و محله‌های دنج فاصله بگیرید و محله‌های فرا توسعه یا محل‌های با سازه‌های لوکس بروید می‌توانیم از منطقه ۶ تهران به‌عنوان منطقه‌ای که دارای محله‌های توسعه‌یافته و از منطقه یک تهران به‌عنوان منطقه که دارای سازه‌های مدرن و مجلل است، نام ببریم. محله‌های همانند ازگل، اقدسیه، الهیه، باغ فردوس، تجریش، دارآباد، درکه، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، نیاوران و غیره لوکس‌ترین گران‌قیمت‌ترین و زیباترین خانه‌های کشور را در خود جای‌داده‌اند.

منطقه ۳، منطقه باغ‌ها و درخت‌ها

بااین‌وجود آمار سرسبزترین منطقه مربوط به منطقه ۳ تهران است. مناطقی همانند اختیاریه،پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، جردن، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و میرداماد که از گذشته باغ‌های سرسبز و محله‌های قدیمی و اصیل را در خود جای‌داده‌اند، توانستند این منطقه را به سرسبزترین منطقه در شهر تهران تبدیل کنند.

«ترین هایی» که متعلق به همه است

اما برخی « ترین ها» در پایتخت وجود دارند که متعلق به منطقه خاصی نیست، آن‌ها بخشی از تاریخ تهران هستند. مثلاً قنادی بهار تأسیس سال ۱۳۱۷ واقع در محله سرچشمه؛ شیرینی فروشی که با شیرینی « پادرازی» معروف شده است و اولین تولیدکننده‌ی شیرینی رژیمی در پایتخت است؛ یا قدیمی‌ترین کبابی تهران با ۱۵۰ سال قدمت، چلوکبابی مهدی کبابی و رستوران شرف الاسلامی که حدود ۸۰ سال است در دل بازار جای گرفته و پذیرایی پایتخت‌نشینان است.
موزه سینما در خیابان ولیعصر، سرای روشن در خیابان ناصرخسرو، تماشاگه زمان موزه‌ای در شمال تهران، موزه آبگینه در خیابان فردوسی، کاخ گلستان در میدان ارگ، شمس‌العماره در خیابان ناصرخسرو، کاخ سبز از مجموعه سعدآباد واقع در میدان دربند از دیدنی‌ترین مکان‌های گردشگری و تاریخی در تهران است.
اگر اهل گشت‌وگذار باشید می‌توانید به‌جای گذران وقت خود در موزه‌ها و کاخ‌ها به پارک‌های هنرمندان، ساعی، پارک شهر، شفق، ملت، لاله، چیتگر، شهرآرا، رضوان، لویزان، دانشجو، نیاوران، بعثت، جمشیدیه، قیطریه و ستارخان به‌عنوان پارک‌های قدیمی در تهران سری بزنید.

روستاهای زیبا در پیرامون تهران

از تهران خارج می‌شویم و تعدادی از زیباترین روستاهای پیرامون پایتخت را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید آخر هفته‌های خود را در روستاهای همانند زرین‌دشت در ۱۲۰ کیلومتری تهران، آبنیک در۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، خور در ۱۷ کیلومتری جاده کرج-چالوس، چلاو در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی آمل، افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، فیلبند از زیباترین روستاهای مناطق جنوبی بابل، کرکبود در شمال شرق طالقان و وردیج و واریش در غربی‌ترین نقطه شهر تهران سر بزنید و از طبیعت بکر و زیبایی که در پیرامون پایتخت قرار دارد، لذت ببرید.
حال با خواندن این مطالب آیا تهران به‌عنوان شهری که ازدحام آن بر آرامشش پیشی گرفته در میان گزینه‌های شما به‌عنوان شهر دلخواه زندگی قرار دارد یا خیر؟

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار