مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،در مراسمی با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، نخستین هنرستان تخصصی در رشته‌های گردشگری در سمنان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۳۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 23 July 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، "هنرستان مطهر" با مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش، از مهر ماه امسال و با پذیرش دانش‌آموز در رشته‌های گردشگری، هتلداری، معماری داخلی و بورس به طور رسمی آغاز به کار می‌کند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در مراسم افتتاح این هنرستان گفت: این هنرستان می‌تواند زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های تخصصی حوزه گردشگری را قبل از ورود به دانشگاه فراهم کند.
"محمد جهانشاهی" با بیان اینکه این رشته‌ها کاربردی است، افزود: فارغ التحصیلان این رشته‌ها می‌توانند به راحتی جذب بازار کار شوند.
وی یکی از مشکلات صنعت گردشگری استان سمنان را کمبود نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان سمنان در حال حاضر بیش از پنج هزار میلیارد ریال است و با بهره برداری از این پروژه‌ها در سه سال آینده به حدود 500 نفر نیروی متخصص و حرفه ای نیاز است.
وی تحصیل دانش آموزان در رشته‌های تخصصی گردشگری را در تقویت صنعت گردشگری در استان، موثر دانست و افزود: این هنرستان در ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و تنوع بخشی به فرصت‌های شغلی در استان، موثر است.
مدیر هنرستان مطهر نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این هنرستان کار و دانش غیر دولتی، دخترانه است، گفت: این هنرستان، ظرفیت پذیرش 60 دانش آموز را دارد.
"مطهره سادات خاتمی" با اشاره به اینکه این هنرستان برای اولین بار در استان سمنان راه اندازی شده است، افزود: در این هنرستان، زمینه آموزش علاقمندان در رشته‌های تخصصی گردشگری در مقطع پیش از دانشگاه فراهم می‌شود.
وی یکی از بهترین راهها برای ایجاد فرصت شغلی را تحصیل دانش آموزان در رشته‌های کاربردی عنوان و ابراز امیدواری کرد: فارغ التحصیلان هنرستان مطهر در تاسیسات گردشگری استان، جذب شوند.
هنرستان مطهر نخستین هنرستان تخصصی استان سمنان در رشته‌های گردشگری، هتلداری، معماری داخلی و بورس است که در سمنان، بلوار ولی عصر، روبروی سه راه مسجد آل محمد، جنب مانتو سرای حجاب واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار