استاندار فارس در دیدار با مدیران سازمان امور مالیاتی استان تأکید کرد: مالیات، یکی از درآمدهای مطمئن و پایدار است که کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی فقط با تحقق درآمد مالیاتی، میسر می شود.
کد خبر: ۶۳۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 15 July 2018

تابناک فارس به نقل از موج: اسماعیل تبادار در دیدار مدیرکل و جمعی از مدیران سازمان امور مالیاتی استان فارس، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته مالیات به مدیران این سازمان بزرگ مالی و تقدیر از تلاش های متولیان امور مالیاتی در استان، تأکید کرد: وصول مالیات یکی از مهمترین راه های کسب درآمد مطمئن و پایدار است که تقویت آن می تواند راه توسعه را برای فارس هموارتر سازد و البته می توان گفت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نیز فقط با تحقق درآمد مالیاتی، میسر می شود.

وی با بیان اینکه اتکا به درآمدهای مالیاتی وابستگی به درآمدهای نفتی را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد، یادآور شد: کاهش درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای پایدار، یکی از مهمترین چشم اندازهای برنامه ششم توسعه است.

نماینده عالی دولت در استان فارس بیان داشت: اقتصاددانان و متولیان امور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در برنامه های مختلف، بر اتکا به درآمدهای مالیاتی تأکید کرده اند؛ اما عملیاتی شدن آن، مورد غفلت قرار گرفته است.

استاندار فارس ادامه داد: در دولت های یازدهم و دوازدهم کسب درآمد مالیاتی، کارشناسانه تر و به صورت مطالبه ای جدی تر پیگیری شده و حتی قوه مقننه نیز به این موضوع نگاه جدی تری داشته است که خوشبختانه درآمدهای خوبی از این راه حاصل شده است.

تبادار خاطرنشان ساخت: کشورهایی که راه پیشرفت را طی کرده اند، توجه و تمرکز بر نظام مالیاتی را در دستور کار قرار داده و ابعاد مختلف تسهیلات، شفاف سازی، چگونگی وصول، چگونگی ارتباط با مؤدیان مالیاتی و سایر راهکارها در این حوزه را به دقت تعریف نموده اند.

وی، مهمترین موضوع در عرصه مالیات را شفاف سازی و نگاه جدی به قانون دانست و تأکید کرد: هرچه نظام قانون مالیاتی، شفاف تر باشد و بتوانیم با وارسی و دقت نظر بیشتر به امور مالیاتی بپردازیم؛ کسب درآمد پایدار ناشی از نظام مالیاتی نیز با سرعت بیشتری تحقق می یابد.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر تعامل با مؤدیان مالیاتی؛ گفت: در صورتی که تسهیلات لازم و تشویق های منطبق با قانون برای مؤدیان مالیاتی در نظر گرفته شود، تولید و اشتغال در کشور قوت خواهد گرفت.

استاندار فارس همچنین با اشاره به منابع اندک اعتبارات دولتی و نیاز استان فارس به تقویت زیرساخت ها؛ سهم مالیات در تأمین بودجه را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: باید از ابزار مالیات به نحو مطلوب استفاده کرد چرا که کارکرد سازمان مالیاتی منجر به درآمدزایی و درآمد نیز منجر به توسعه می شود.

تبادار با بیان اینکه طرح جامع مالیاتی به عنوان کلیدی ترین محور اصلاح امور مالیاتی و عظیم ترین پروژه فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی مطرح است، یادآور شد: این طرح با هدف افزایش کارآیی نظام مالیاتی، کاهش هزینه های وصول مالیات و تسهیل امور مؤدیان و افزایش رضایتمندی آنان، برقراری عدالت مالیاتی، ایجاد شفافیت در اقتصاد و در نهایت مقابله با فساد و فرار مالیاتی، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: شفافیت اقتصادی پیامدهای مثبتی بر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی دارد و درآمدهای مالیاتی و کیفیت زیر ساخت های اقتصادی و خدمات عمومی را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار