کد خبر: ۶۲۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 07 July 2018
به گزارش جام جم، این هفته نوبت چالش کم‌خوری در مهمانی بود! بدون شک، مهمانی رفتن و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه یکی از مهم‌ترین دلایل شکستن برنامه رژیم لاغری است چون انواع و اقسام خوراکی‌های وسوسه‌کننده و البته سرشار از کالری در دسترس‌مان هستند و نه گفتن به آنها کار بسیار سختی است.
در هفته‌ای که گذشت سه مهمانی مختلف را پشت سر گذاشتم که دو تا از آنها با پرخوری و ناپرهیزی‌های مختلف همراه بود اما در یکی از آنها حسابی مراقب غذا خوردنم بودم.
تجربه خوب این هفته این‌که بهتر است گرسنه وارد مهمانی نشویم تا بتوانیم جلوی ولع بیش از حد را بگیریم. مثلا به جای این‌که از صبح تا شب گرسنه بمانیم و خودمان را برای خوردن یک شام مفصل آماده کنیم می‌توانیم یک ساعت قبل از رفتن، یک تخم‌مرغ آب‌پز یا یک عدد میوه بخوریم تا جلوی اشتهای کاذب گرفته شود.
دقیقا به واسطه همین راهکار، توانستم سر میز شام یکی از مهمانی‌ها که یعنی شش قاشق برنج و یک تکه سینه مرغ با سالاد فصل بدون سس همراه بالزامیک و روغن زیتون.
البته در این بین دقت به کالری نوشیدنی‌ها هم اهمیت زیادی دارد. مثلا در مهمانی اول و دوم ناپرهیزی کردم؛ هم قبل از غذا و هم همراه شام موهیتو خوردم که خیلی هم شیرین بود و این یعنی کالری اضافی ناشی از مصرف مواد قندی.
در مهمانی سوم، کمی دوغ و بیشتر آب خنک جایگزین همه نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری بود.
البته که حواسم به کالری غذاها هم بود.به عنوان مثال هشت قاشق باقالی پلو همراه دو تکه گوشت متوسط فاقد چربی حدود 400 تا 600 کالری، 8 تا 12 قاشق زرشک پلو و نصف سینه مرغ حدود 550 کالری و یک سیخ کباب کوبیده و شش قاشق پلو حدود 500 کالری دارد.
تازه از بین دسرها هم باید برای هر 100 گرم ژله، کرم کارامل و کیک به ترتیب 60، 400 و 350 کالری را در نظر بگیریم.
توجه به کالری‌ها در مهمانی‌ها یکی از رازهای موفقیت برای رسیدن به تناسب اندام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار