سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی آژانس‌هایی هستند که محل ثابت ندارند، گفت: تاکسی‌های اینترنتی روی کار آمدن تا اشتغال بیشتر شود، اما می‌بینیم که رانندگان آن‌ها کارمند دولت و یا بازنشسته هستند.
کد خبر: ۶۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ 04 July 2018
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی آژانس‌هایی هستند که محل ثابت ندارند، گفت: تاکسی‌های اینترنتی روی کار آمدن تا اشتغال بیشتر شود، اما می‌بینیم که رانندگان آن‌ها کارمند دولت و یا بازنشسته هستند.

به گزارش فارس، محمد پوروخشوری در شورای ترافیک استان همدان با تاکید بر اینکه شهرداری همدان موافق تکنولوژی است، اظهار کرد: تاکسی‌های اینترنتی روی کار آمدن تا اشتغال بیشتر شود، اما می‌بینیم که رانندگان آن‌ها کارمند دولت و یا بازنشسته هستند.

وی با بیان اینکه تاکسی‌های اینترنتی آژانس‌هایی هستند که محل ثابت ندارند، ادامه داد: به نظر می‌رسد این شرکت‌ها باید از رانندگان تاکسی‌ها استفاده کنند تا بیکاری بیشتر نشود، زیرا به دلیل نرخ پایین‌تر مردم از آن استقبال می‌کنند.

معاون تاکسیرانی و حمل و نقل بار و کالا همدان نیز بیان کرد: تاکسی‌های اینترنتی نرخ نامه مشخصی ندارند و باعث برهم زدن نظم شدند و هیچ گونه نظارتی بر نرخ آن‌ها نیست.

میلاد کریمی اضافه کرد: چندین تاکسی اینترنتی با عناوین مختلف اسنپ، اسمپ، ماکسیم و فعالیت می‌کنند که اگر بخواهیم این موارد را حل کنیم باید پلیس راهور به کمک ما بیاید.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی همدان نیز با بیان اینکه واحد تاکسی اینترنتی «اسمپ» دارای مجوز کشوری و استانی است، اظهار کرد: ۲۶۴ راننده اسمپ در همدان فعالیت می‌کنند که این رانندگان برای مجوز فعالیت به ناجا معرفی شدند.

حاجی‌آقا مظاهری افزود: ۶ تاکسی اینترنتی در استان داریم که تنها اسمپ دارای مجوز است؛ صلاحیت بقیه آن‌ها باید تایید شود و مجوز دریافت کنند.

رئیس پلیس راه استان همدان هم در خصوص ایمنی راه‌های استان و تاثیر آن در کاهش تصادفات گفت: برخی از راه‌های استان دارای نواقصی هستند که گاه می‌بینیم به دلیل عدم نصب علائم و حفاظ و یا حتی یک کیلومتر نیوجرسی تصادف رخ می‌دهد.

رضا عزیزی با اشاره به اینکه چرا باید راه گردنه اسدآباد پس از سال‌ها هنوز تکمیل نشده باشد، گفت: سالانه ۱۲ نفر و یا بیشتر در این راه جان خود را از دست می‌دهند و مگر اتمام یک پروژه چقدر هزینه می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه عدم ایمنی جاده‌ها باعث تصادفات می‌شود، بیان کرد: جاده قدیم ساوه - همدان هم ساختار ناقصی دارد و اگر ایمنی جاده رعایت می‌شد و یا اینکه علایم هشداردهنده در جاده کار می‌شد شاهد کاهش تصادفات بودیم.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه از اداره حمل و نقل و راهداری همدان بار‌ها درخواست کردیم به این موارد توجه و اقدام کنند، گفت: امیدواریم با انجام اقدامات برای رفع نواقص شاهد کاهش تصادفات باشیم که سال گذشته هشت کشته در جاده قدیم همدان - ساوه داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش داشت.

*برخی جاده‌های استان نقص ایمنی دارند

رئیس پلیس راهور همدان نیز با بیان اینکه نظارتی بر تاکسی‌های اینترنتی همدان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکسی‌های اینترنتی با نرخ کرایه‌های پایین فعالیت می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود که راننده‌های تاکسی با مشکل مواجه شوند.

علی فکری با اشاره به اینکه مشخص نیست که این تاکسی‌ها جزء وسایل نقلیه خصوصی محسوب می‌شوند و یا عمومی، عنوان کرد: وسیله نقلیه شخصی نمی‌تواند وارد طرح ترافیک شود و از سوی دیگر سن فرسودگی این تاکسی‌ها نیز مشخص نیست.

وی تاکید کرد: این تاکسی‌ها باید قائم به شخص باشند و راننده آن باید ثابت باشد و حتما باید متاهل شوند چراکه مشاهده می‌کنیم در برخی مواقع راننده‌های مختلف با ظاهر نامناسبی خانواده‌ها را سوار می‌کنند.

رئیس پلیس راهور همدان با بیان اینکه هر کسی از راه می‌رسد راننده تاکسی اینترنتی می‌شود، افزود: رانندگان تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی باید نظریه پلیس فتا و اماکن را بگیرند.

وی گفت: از طرف دیگر تاکسی‌های اینترنتی باید جزء وسایل نقلیه عمومی محسوب شوند و تاییدیه شهرداری و شورای شهر را هم داشته باشند.

فکری تصریح کرد: شهرداری موظف است تمام امور مربوط به بار و مسافر را ساماندهی و نظارت کند و تاکسی درون‌شهری نباید وارد حیطه تاکسی‌های اینترنتی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار