سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با اعلام اين خبر گفت: با توجه تعطيلات تابستان و آغازسفرتابستاني هموطنان ، اين اداره كل با برنامه ريزي و تمهيدات مناسب آمادگي كامل حمل ونقل جاده اي را در خدمت رساني به مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) اعلام مي دارد.
کد خبر: ۶۲۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 04 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان  با اعلام اين خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن  تعطيلات تابستان و آغازسفرتابستاني هموطنان ، اين اداره كل با برنامه ريزي و تمهيدات مناسب آمادگي كامل حمل ونقل جاده اي را در خدمت رساني به مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) اعلام مي دارد. 
احسان منصورکیایی با اشاره به آمادگی 28 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی برای ارائه خدمات به مسافرین افزود : در دنیای امروزی با توجه به توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش ساخت وسایل نقلیه و توسعه راهها، مقوله ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تغییرات اساسی را درنحوه  و نوع خدمت رسانی طلب می نماید.
وی با بیان اهمیت ساختار مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها عنوان نمود : مجتمع های خدماتی رفاهی یکی از عناصر مهم جاده ای است که می تواند نقش بسزایی در بهبود رفتار رانندگان و رفع خستگی و در نهایت ارتقای ایمنی جاده ای داشته باشد .
ایشان در ادامه با توجه به لزوم توجه ویژه به نحوه خدمات رسانی در مجتمع ها افزود : استان سمنان با قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب افتخار میزبانی به زائرین حرم مطهر رضوی را دارد . با توجه به كويري و يكنواخت بودن مسير
استفاده مسافرین از مجتمع های خدماتی رفاهی می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای و جلوگیری از خستگی و خواب الودگی رانندگان ایفا نماید . بدین منظور ارتقای سطح خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی موجود در مسیر یکی از مهمترین راهکارها محسوب می گردد.
منصورکیایی گفت : درراستای ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی در سطح شبکه راههای استان ، عملکرد مجتمعهای خدماتی- رفاهی بین راهی طی تابستان 97 توسط کارشناسان فنی و سرمایه گذاری اداره کل براساس شاخصهای مورد نظر ارزیابی می گردد. 
سرپرست اداره کل حمل ونقل و پايانه هاي استان سمنان در بیان  بخش دیگری از اقدامات افزود  : در ایام سفرهای تابستان اين اداره كل با برنامه ريزي و تمهيدات مناسب بر فعالیت حمل و نقل مسافر جاده ای استان نظارت مضاعفی خواهد داشت.
وی  برگزاري جلسات کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری با انجمنهاي صنفي و شركتهاي حمل و نقل مسافر، نظارت بر فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل بخش مسافر به صورت محسوس و نامحسوس توسط اکیپ های سیار اداره کل با همکاری پلیس راه استان، سرويس دهي مناسب به مسافرين با حداكثر ظرفيت ، پيش بيني سرويسهاي كمكي براي زمانهاي اوج سفر و نظارت دقيق نمايندگي های مستقر در پايانه های مسافربري شهرستان ها در ارائه خدمات مفيد به مسافرين را از اقدامات اين اداره كل براي ارائه خدمات مطلوب به هموطنان برشمرد. 
وي همچنين با اشاره به این موضوع که برنامه های نظارتی این اداره کل بر فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافر در تمامی طول سال اجرا می شود افزود : با عنایت به اهمیت فصل تابستان  آموزش مدیران فنی شرکت ها و مکاتبه با شرکتهای حمل و نقل درباره توقف به موقع برای ادای فریضه نماز در حین سفر، نظارت بیشتر شرکت ها برای ارائه بسته های پذیرایی در داخل اتوبوس و استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از دیگر اقداماتی است که انجام می گیرد. 
وی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافرین  سامانه پيام كوتاه 3000143 ، آماده دريافت هرگونه شكايات ، انتقادات و پيشنهادات مسافرين از نحوه ارائه خدمات بخش مسافري جاده اي مي باشد.
در ادامه سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای هموطنان عزیز افزود : همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر موج جدیدی از سفرها در کشور آغاز می گردد. 
ایشان با اشاره به بالابودن آمار تلفات و تصادفات جاده ای در کشور افزود : این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسئولین کشوری و استانی را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از  این مسئله طلب می نماید.
منصورکیایی با اشاره لزوم برنامه ريزي و مديريت جريان ترافيك و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت براي افزايش ايمني تردد تصريح كرد مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.در این میان  استفاده از سامانه های  حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روانسازی جریان ترافیک و...  می‌گردد.
ایشان اظهار داشت : 59 سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان به  بهره برداری رسیده  که با نصب این سامانه ها انتظار می رود ، میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف سرعت مجاز در استان کاهش یابد.
منصورکیایی ضمن اشاره به  انجام تدابير لازم بمنظور فراهم نمودن سفري مطلوب و ايمن براي هموطنان عزيز تصریح کرد 54 دستگاه تردد شمار برخط در تمام محورهاي مهم و كليدي استان اطلاعات لحظه ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک  سبک و سنگین را در استان ثبت می نمایند. 
سرپرست اداره کل حمل و نقل با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است افزود : برنامه ريزي و مديريت سفر ، استفاده بهينه مسافرين از جاذبه هاي دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر ، بهره مندي از امكانات مجتمع هاي خدماتي رفاهي در طول راههاي استان ، رعايت نكات ايمني، استراحت و توقف 15 دقيقه اي بعد از هر دو ساعت رانندگي در طول سفر از جمله راهكارهاي سودمند در  كاهش تصادفات به شمار می آید.
منصورکیایی در ادامه با اشاره به معرفی سامانه 141 که یکی از کاملترین و مجهزترین خدمات  برای مدیریت سفر هموطنان می باشد افزود: سامانه جامع 141 با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راهها در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه جامع 141 از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده ها ، محدودیتهای تردد درمحورها، مسافتهای بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب نمایند . 
ایشان همچنین افزود : مسافرین محترم می توانند با مراجعه به وب سایت 141 به آدرس www.141.ir از امکاناتی نظیر نمایش  عکس های  متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به حداکثر 5 دقیقه قبل، نمایش آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاههای ترددشماری برخط بر روی نقشه شماتیک، ارائه مسیر ومسافت بهینه با امکان انتخاب مسیرپیشنهادی دوم ، انتخاب مسیر از شهرهای بین راهی و مشاهده امکانات بین راهی از قبیل پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی ورفاهی و ... بهره مند گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار