کد خبر: ۶۲۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 03 July 2018
به گزارش جام جم، نیم‌درصد خانم‌ها و 7درصد آقایان اختلال دید رنگ را دارند که درمان ندارد و به گیرنده‌های شبکیه مربوط است. اختلال دید رنگ، اشکال عمده‌ای برای فرد ایجاد نمی‌کند.
آیا فشار چشم همه افراد باید اندازه‌گیری شود؟
اگر این گونه باشد که بهتراست. اما الان می‌گویند فشار چشم افراد بالای 30 سال اندازه‌گیری شود. فشار چشم هیچ ارتباطی با شب‌کوری و اختلال دید رنگ ندارد.
آسیب‌های شبکیه که در اثر سایر بیماری‌های عمومی ایجاد می‌شود کدام است؟
بیماری دیابت، فشارخون بالا و برخی بیماری‌های عمومی می‌تواند روی شبکیه اثر بگذارد. گاهی آسیب شبکیه در اثر تروما یا ضربه ایجاد می‌شود. ضربه به چشم یا نگاه مستقیم به نورخورشید یا اشعه یو- وی باعث سوختگی لکه زرد می‌شود که درمان ندارد. افراد دیابتی در ده سال او ل بعد از دیابت باید هر سال برای معاینه چشم مراجعه داشته باشند. از ده سال به بعد هر شش ماه و از 15 سال به بعد هرچهار ماه مراجعه کنند. چون این افراد در معرض خطر خونریزی شبکیه هستند.
فرد مبتلا به دیابت که قند خون را به خوبی کنترل می‌کند در چه فاصله‌هایی باید مراجعه به چشم‌پزشک داشته باشد؟
اولین معاینه هنگام تشخیص دیابت باید انجام شود. اگرخون‌ریزی شبکیه ندارد سالی یک بار کافی است.
اگر خونریزی ته چشم دارد، هر شش ماه یکبار به چشم‌پزشک مراجعه داشته باشد. یک نکته در مورد افراد فشارخون بالا این است که این افراد یکدفعه صبح که از خواب بیدار می‌شوند با افت ناگهانی دید روبه‌رو می‌شوند.
در این افراد انسدادهای وریدی شبکیه بیشتر اتفاق می‌افتد. در اینها یک دفعه تغییر در شبکیه ایجاد می‌شود و فرد بدون درد، قرمزی و التهاب، دچار افت دید می‌شود. در معاینه ته چشم مسدود شدن و خونریزی شبکیه مشاهده می‌شود.
درمان خونریزی شبکیه چیست؟
یکی لیزردرمانی و دیگری تزریق داروی اوستین به داخل چشم. با لیزر، قسمت‌هایی از شبکیه را که خونریزی می کند، حذف کرده و دید مرکزی را حفظ می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار