کد خبر: ۶۲۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 01 July 2018
به گزارش تابناک سمنان ،همایش " نقش بسیج و روابط عمومی در مدیریت بهینه مصرف برق " در شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان برگزار شد .
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این همایش با تبیین اهمیت انرژي الکتريکي در جامعه امروزي بيان داشت : برق يک انرژي بي بديل است و سهم زيادي در افزايش اميد به زندگي افراد ايفا کرده و تقريباً تمام شئونات زندگي ما وابسته به برق مي باشد .
مهندس سیدمحمد موسوی زاده اظهار داشت : در حال حاضر بالغ بر ۹۱ درصد تولید برق در کشور به سوخت های فسیلی وابسته است و هر چه مصرف برق و بی رويه صورت گيرد، آلايندگي زيست محيطي نيز افزايش خواهد يافت.
وی با اشاره به این که به دلیل کاهش بارندگی ها در سال گذشته ، امکان بهره گیری کامل از ظرفیت نيروگاه هاي برق آبي نيست گفت: مديريت مصرف به معناي واقعي ، به عنوان تنها گزينه موجود براي گذر موفق از پيک بار تابستاني به شمار مي رود .
وی با عنوان این که عدم امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی در مقادير زياد، ميزان توليد و مصرف برق در هر لحظه از زمان بايد مساوي باشد افزود: هرگونه عدم تعادل بين اين دو مولفه منجر به بروز خاموشي هائي گسترده مي شود.
وی با ابراز این که در سه ماهه اول امسال شاهد رشد ۱۱ درصدی اوج بار در استان هستیم تصریح کرد : خاموش کردن سیستم های سرمايشي، تجهيزات اداري، روشنائي و مصارف غيرضرور بعد از وقت اداري ، امري ضروري است .
مهندس موسوی زاده با تاکید بر این که رسالت مهمی بر دوش همگی است تا نسل های بعدی ما نيز از اين انرژي استفاده مناسب نمايند يادآور شد : فرماندهان و اعضاي شوراي پايگاه هاي مقاومت بسسيج و روابط عمومي دستگاه هاي اجرائي ، نقش کليدي در امر فرهنگ سازي و مديريت بهينه مصرف برق ايفا مي کنند.
در ادامه این همایش محمد حسن زربخش معاون مدیرکل روابط عمومی و روابط بین الملل ساتبا ، پیرامون راهکارهای بهينه سازي مصرف برق در محيط کار و منزل و نحوه مشارکت اقشار مختلف مردم و نهادها و ارگان ها در زمينه مديريت بهينه مصرف و شيوه هاي عملياتي و بدون هزينه براي عبور موفق از اوج بار تابستاني ، نکات آموزشي را ارائه کرد.
همچنین مرتضی ابوالخیریان مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قائم آل محمد «عج» استان نیز از کلیه پايگاه هاي مقاومت بسيج خواست تا صرفه جويي منطقي و استفاده درست از انرژي الکتريکي را در دستور کار قرار داده و نسبت به ترغيب و تشويق کليه همکاران و خانواده هاي آنان در اين زمينه اقدام نمايند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار