معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مهندس محمد هادی نوچه اعتبارات مصوب منابع ملی و استانی بخش آبخیزداری در سال 1396 ، 156 میلیارد ریال اعلام کرد و 27 پروژه در 8 شهرستان در حال اجرا می باشد.
کد خبر: ۶۲۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ 26 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مهندس محمد هادی نوچه  عنوان کرد اجرای عملیات آبخیزداری برای جلوگیری از هرگونه خسارت ناشی از سیلاب ها و خشکسالی در سالی که استان سمنان کم بارش ترین استان کشور اعلام گردیده است را مهم دانست و گفت: حفاظت و کنترل خاک،کنترل هرزآب ها،کاهش خطرات سیل و بالا رفتن ضریب نفوذ آب در خاک در کنار تقویت سفره های زیر زمینی و کنترل رواناب ها در گرو اجرای طرح های آبخیزداری است.  
وی گفت:آبخوانداری را روشی نوین و بسیار کم هزینه دانست و تصریح کرد: تفکر آبخیزداری ابهای سطحی و زیر زمین را دنبال می کند و نتیجه آن امکان پذیری استحصال و انباشت سیلابها و بهره برداری از آنها برای دستیابی به اهداف چند منظوره به ویژه حل معضل کم آبی در منا طق خشک و نیمه خشک است.
محمد هادی نوچه بر لزوم اجرای عملیات بیولوژیکی مانند: بذرپاشی،کپه کاری و نهالكاري -عمليات بيو مكانيكي مانند :بانكت بندي وترانسبندي  در کنار عملیات مکانیکی از جمله ساخت بندهای رسوب گیر ‏‏ًٌَُ‏‎و ذخيره اي ، احداث ديوار ساحلي رودخانه ها ،‏‏‏‏‏‏‏‏‏ پخش سیلاب در آبخوان ها تاکید کرد و افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در کاستن میزان خسارت های ناشي از سيل بسيار تاثیرگذار است؛ به طوری که می تواند درصد چشمگیری از خسارت ها را از طریق کنترل سرعت سیل به حداقل رساند.
وی افزود تخصیص اعتبارات ویژه به این بخش را در استان مهم دانست و تصریح کرد: باید قبول کنیم که اجرای این طرح ها نیازمند نگاه ملی است و مشارکت مردمی برای اجرای این طرح ها ضعیف است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار