رییس آموزش و پرورش خاتم گفت‌: 711 داوطلب در آزمون سراسری سال 1397 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روز های هفتم و هشتم تیر ماه جاری در این شهرستان با هم رقابت می‌ کنند.
کد خبر: ۶۲۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ 25 June 2018

حبیب الله کاظمی نسب افزود: داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، زبان انگلیسی و هنر در دبیرستان دخترانه نمونه برکت و نیز دبیرستان دخترانه انقلاب اسلامی هرات رقابت خواهند کرد.
وی با اشاره به اهمیت آزمون سراسری مراکز آموزش عالی تاکید کرد: آرامش، پرهیز از هیجان ، دوری از تنش، تغذیه سالم ، خواب کافی، تلاش و امید به‌ خدا از جمله عوامل مهمی است که برای اخذ نتیجه بهتر باید مورد توجه داوطلبان و خانواده ها قرار گیرد.
وی با اشاره به درخشش دانش آموزان خاتم در آزمون سراسری سال های گذشته اظهار کرد: این شهرستان همواره دانش آموزان با هوش و با استعدادی دارد، امیدواریم امسال شاهد درخشش آنها در آزمون ورود به دانشگاه ها باشیم.
وی اشاره ای به تعداد داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه ها و تعداد پذیرفته شدگان سال 96 و نیز دانش آموزان سال آخر دبیرستان های خاتم در سال 97نکرد. 
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلو متری جنوب شهر یزد قرار دارد.
همچنین نماینده تام ‌الاختیار سازمان‌ سنجش در برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها در یزد، پیشتر گفته بود: 15 هزار و 402 داوطلب روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برای ورود به دانشگاه در شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، خاتم، مهریز، و میبد با هم رقابت می کنند. 
سید محسن میرحسینی افزود: از مجموع داوطلبان 9هزار و 123 نفر زن و 6 هزار و 279 تن مرد هستند که نسبت بانوان متقاضی به تحصیلات دانشگاهی 59 درصد و مردان 41 درصد است.
به گفته وی یک میلیون و 11 هزار و 384 نفر در کشور در آزمون سراسری سال جاری ثبت ‌نام کردند، که از این تعداد 599 هزار و 121 نفر( 59.24 درصد) زن و 412 هزار و 263 نفر( 40.76 درصد) مرد هستند.
وی تصریح کرد: امسال نیز در گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با 63 درصد بیشترین تعداد داوطلب نسبت به رشته‌های دیگر آزمون ثبت نام کردند.
وی تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان را یکهزار و 955 نفر ذکر کرد که از این تعداد هزار و 320نفر مرد و بقیه زن هستند، همچنین در رشته علوم انسانی یکهزار و 99نفر مرد و 2هزار و 97 تن زن و در رشته هنر 435 نفر مرد و 999 نفر زن داوطلب ورود به دانشگاه ها هستند. 
میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی استان را 6هزار و 632 نفر ذکر کرد که از این تعداد سه هزار و 982 تن زن و بقیه مرد هستند.
وی تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی را هزار و 410 نفر زن و 775 نفر مرد ذکر کرد.
وی یادآور شد: از مجموع شرکت‌کنندگان آزمون سراسری 9 هزار و 48 نفر( 65درصد) در دانشگاه یزد و هزار تن از داوطلبان مرد گروه آزمایشی تجربی در دانشکده فنی شهید صدوقی یزد آزمون می‌دهند و مابقی داوطلبان در حوزه‌های امتحانی سایر شهر‌های استان حضور خواهند یافت.
به گفته وی از دوشنبه چهار تیرماه کارت ورود به جلسه، از طریق سایت سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان تا ساعت ۲۴روز چهارشنبه ۶ تیرماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند.
میرحسینی اظهار کرد: به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر عکس‌دار برای تمام داوطلبان الزامی و همراه داشتن تلفن همراه و ماشین‌ حساب در داخل جلسه ممنوع است. 
وی از خانواده های داوطلبان خواست برای حفظ آرامش شرکت‌ کنندگان از تردد بی‌مورد در محوطه دانشگاه خودداری کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار