کد خبر: ۶۲۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 24 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی طلوعی در این نشست از کسب رتبه اول برنامه ماه عسل در میان برنامه‌های رمضانی سیما خبر داد و با بیان اینکه این مرکز 4 نظر سنجی در سطح ملی و شهر تهران در ماه مبارک رمضان به انجام رسانده است، اعلام کرد: بر اساس این نظرسنجی‌ ها در دهه آخر این ماه، 76درصد از پاسخگویان بیننده یکی از برنامه‌ها و سریال‌های پخش شده بوده‌اند و 23.7 درصد نیز در این ماه برنامه‌های سیما را تماشا نکرده‌اند.
وی افزود: بیشترین زمانی که مخاطبان برای تماشای برنامه ها صرف کرده‌اند 2ساعت و27 دقیقه بوده‌است.
طلوعی با بیان اینکه امسال برنامه ماه عسل پربیننده ترین برنامه ماه رمضان بود، گفت: این برنامه در رمضان امسال 55.5 درصد بیننده داشته است که تقریبا 22درصد آن‌ها بیننده از یک تا 8 قسمت این برنامه، 19درصد بیننده از 9تا 20 قسمت برنامه و 4.6درصد بیننده 21 تا 26 قسمت این برنامه بوده‌اند.
بنا به گفته رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما، برنامه خندوانه با پخش سه شب در هفته در این ماه معادل 13 قسمت رتبه دوم را در میان دیگر برنامه‌های سیما در ماه مبارک رمضان داشته است.
وی از مخاطب 33درصدی ویژه برنامه‌های سیما در این ماه نیز سخن گفت و افزود: از این میزان 22.2درصد بیننده برنامه‌های شب قدر از سیمای رسانه ملی بوده‌اند و 11 درصد این میزان را بیننده های شبکه های استانی تشکیل داده اند.
طلوعی با بیان اینکه برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم نیز حدود30درصد بیننده داشته گفت: از این میزان 19درصد مخاطب شبکه‌های سراسری و 11درصد مخاطب شبکه های استانی بوده‌اند.
بنا به گفته وی، سخنرانی‌های مذهبی پخش شده از سیما نیز 23.5درصد بیننده داشته اند که 16.8درصد مخاطب شبکه های سراسری و 6.7درصد مخاطب شبکه استانی بوده‌اند.
از میان جُنگ ها و برنامه های ویژه شبکه ها نیز به گفته طلوعی، جشن رمضان شبکه 5 سیما رتبه نخست را با 14.3درصد مخاطب و رضایت 77درصدی و برنامه هزار داستان با 11درصد مخاطب و رضایت 71درصدی رتبه دوم را در نظر سنجی از مخاطبان کسب کرده‌اند.
طلوعی پربیننده‌ترین سریال ویژه ماه مبارک رمضان را سریال «رهایم نکن» با حدود 41درصد مخاطب اعلام کرد که میزان رضایتشان از این سریال 69.4 بوده است. سریال «بچه مهندس» نیز بنا به گفته او رتبه دوم را با 32.1درصد کسب کرده که 69.3درصد از آن راضی بوده‌اند.
سریال «سردلبران» نیز حائز رتبه سوم با 27.3درصد بیننده شده که میزان رضایت مخاطبانش 70.5 درصد بوده است.
در میان سریال های تکراری نیز بیننده سریال پایتخت 4 از همه بیشتر بوده که میزان آن با 50 درصد بیننده از سریال هایی که برای بار اول در این ماه پخش شده اند نیز بیشتر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار