رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان :
به گزارش تابناک سمنان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت : حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردمی است.
کد خبر: ۶۲۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 23 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،احمدعلی بهاور گفت : منابع طبیعی، نقش زیربنایی برای اقتصاد کشور دارد و زمینه ساز حرکت در جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.
وی وسعت عرصه های طبیعی این شهرستان را یک میلیون و 487 هزار هکتار یعنی بیش از 96 درصد وسعت دامغان را عرصه های منابع طبیعی اعلام کرد و گفت: از این مقدار بیش از 47 درصد مراتع ، بیش از پنج درصد جنگل ، بیش از46 درصد بیابان و کویر و بقیه را عرصه های آبخیزداری تشکیل می دهند.
بهاور خاطرنشان کرد: مراتع شهرستان دامغان با توجه به تنوع گونه های گیاهی موجود از مهمترین و با ارزش ترین منابع طبیعی تجدیدشونده است که بهره برداری صحیح و با عملیات اصلاح و احیا می تواند نقش مهمی در حفاظت از آب و خاک ایفا کند.
وی تصریح کرد: اکنون یک هزار و 145 نفر بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی در سامانه عرفی از مراتع این شهرستان فعالیت دارند.
وی بیابان زدایی را اولویت اول این نهاد اعلام و اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن استان سمنان در منطقه کویری طرح تعمیم ترسیب کربن در 53 هزار هکتار از اراضی جنوب این شهرستان، در حال اجراست.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بر ضرورت تامین نیروی انسانی کافی برای حفاظت از منابع طبیعی تاکید کرد و اظهارداشت: تاکنون بیش از 2 هزار و 500 نفر در این شهرستان به عنوان همیار طبیعت کارت همیار طبیعت دریافت کردند.
بهاور تصریح کرد: 48 هزار اصل نهال ون، کاج، سرو، اقاقیا در در چهار ماه گذشته غرس شد که با اجرای این طرح سرانه فضای سبز دامغان افزایش یافته است.
عرصه های طبیعی دامغان یک میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار