رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مسائل ارزی و حمل و نقل از مهمترین موانع توسعه صادرات در استان است.
کد خبر: ۶۲۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 21 June 2018
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بهروز اسودی در دومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در استانداری ضمن بیان مشکلات پیش روی توسعه صادرات افزود: تغییرات در نرخ ها و مبادلات ارزی و حمل و نقل از عمده ترین مشکلات در بخش صادرات استان است.
وی با اشاره به اینکه بررسی و رفع موانع صادراتی از اولویت های کاری کارگروه توسعه صادرات است تصریح کرد: در پی عارضه یابی از ۲۸ واحد صادراتی استان ، مسائل ارزی ، حمل و نقل ، مالیاتی ، بازارهای صادراتی و دیگر موارد خاص از مشکلات صادراتی می باشد که اکثر واحدها با آن درگیر هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در استان حدود ۲۸ واحد صادراتی وجود دارد که واحدهای سیمان و کاشی که سهم بزرگی در صادرات استان دارند با مشکلات شدید صادراتی مواجه هستند که این امر بر صادرات استان تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به تاثیر تغییرات اخیر در نرخ ها و مبادلات ارزی بر تبادلات تجاری استان اظهار داشت: شاخص ترین نیازمندی های واحدهای صادراتی استان از نظام ارزی و شبکه بانکی باید تبیین شود.
بهروز اسودی در پایان و در آخرین دستور کار این نشست خاطر نشان کرد: استرداد مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان است که در این جلسه بحث و تبادل نظر و راه کارهای مقتضی ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار