مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:درباره فعالیت تلفن‌های ثابت در استان فارس نیز بیان کرد: در پایان سال 96 بیش از یک میلیون و 566 شماره مشغول به کار بوده است و در شبکه تلفن همراه 4g نیز تا پایان سال 96 شاهد رشد 61 درصدی بوده‌ایم البته در سفری که وزیر به استان فارس داشتند این موضوع مشهود شد که در این حوزه 10 سال عقب هستیم و هیچ توسعه‌ای در فعالیت تلفن‌های خانگی رخ نداده است.
کد خبر: ۶۲۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 20 June 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مهرداد سهرابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از 48 پروژه اولویت‌دار در حوزه ارتباطات و فناوری در استان فارس شناسایی شده است، اظهار داشت: در راستای طرح تکاپو و با توجه به طرح‌های توجیه اقتصادی در روستاها برای از بین بردن شکاف اطلاعاتی 43 دستگاه ATM روستایی در استان فارس ایجاد شده است.

سهرابی درباره عملکرد کلی فناوری اطلاعات تا پایان سال 96، گفت: تا پایان سال 96 در تمام پارامترها با رشد روبه‌رو بوده‌ایم به طوری که در فیبر نوری 13 درصد، در ظرفیت انتقال 2 درصد،در ظرفیت پهنای ورودی استان فارس 45 درصد، در ظرفیت پهنای خروجی 4 درصد و در ظرفیت پهنای بین‌المللی نیز 20 درصد رشد داشته‌ایم.

وی درباره فعالیت تلفن‌های ثابت در استان فارس نیز بیان کرد: در پایان سال 96 بیش از یک میلیون و 566 شماره مشغول به کار بوده است و در شبکه تلفن همراه 4g نیز تا پایان سال 96 شاهد رشد 61 درصدی بوده‌ایم البته در سفری که وزیر به استان فارس داشتند این موضوع مشهود شد که در این حوزه 10 سال عقب هستیم و هیچ توسعه‌ای در فعالیت تلفن‌های خانگی رخ نداده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان فارس در خصوص کندی سرعت اینترنت نیز عنوان کرد: شاید بتوان گفت که فیلترنیگ عاملی برای کاهش سرعت بوده است زیرا افرادی که از نرم افزارهای فیلترشکن استفاده می‌کنند با تغییر "ای.پی‌"ها و تغییر حجم isp ها منجر به فشار بیشتر به ارائه دهنده اینترنت خواهد شد و در نتیجه حجم قابل توجهی از سرعت کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص اینترنت روستایی نیز بیان کرد: همراه اول بیش از 717 سایت روستایی و جاده‌ای داشته و تا پایان اردیبهشت ماه امسال 213 سایت با بهبود عملکرد، امکان دسترسی به سیستم‌های اینترنت نسل 3 و 4 برای آنها فراهم شده است و با بهبود این سایت‌ها بیش از 550 روستا از این سرویس بهره‌مند شده‌انن و در حال حاضر تنها 16 سایت و 51 روستا در فاز اول باقی مانده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود: در فاز دوم نیز که تا پایان شهریورماه باید به پایان برسد 211 سایت باید بهبود عملکرد داشته باشند.

وی با بیان اینکه اپراتور ایرانسل نیز در سال 96 بیش از 292 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و به عدد 746 سایت اینترنت نسل چهار رسیده است، گفت: این اپراتور در اینترنت نسل سوم 158 درصد و در اینترنت نسل چهارم 63 درصد رشد داشته است.

سهرابی درباره شکایاتی که از اپراتور فعال در استان صورت گرفته است نیز گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 4 هزار و 399 شکایت از خدمات دهندگان اینترنت و it صورت گرفته است که بیش از 4 هزار و 362 مورد بررسی و پیگیری شده است و 37 مورد نیز در‌حال بررسی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در مورد فیبر نوری که یکی از الزامات در روند توسعه فعالیت‌های اینترنتی است گفت: در ابتدای دولت یازدهم تنها 2 هزار و 50 کیلومتر فیبر نوری در زیرساخت وجود داشت اما اکنون این میزان به 3 هزار و 978 کیلومتر رسیده است و در همین راستا نیز پهنا باند از 7.5 gb به 120 gb رسیده است.

وی درباره شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات در سال 1393 طراحی شده و در سال 95 استقرار یافته است و فاز سوم این برنامه نیز در روز جهانی مخابرات در سال 96 به بهره‌برداری رسید.

سهرابی با اشاره به ارائه سند حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی در سال 95 گفت: تمام دستگاه‌های دولتی از جمله بانک مرکزی، صدا و سیما و غیره در این سند وظایفی داشته‌اند که در این میان تاکنون به کارگیری امکان پرداخت برخط همچنان فعال نشده است.

وی افزود: شماره سه رقمی 195، شماره پیامک 600195 و سایت www.195.ir آماده دریافت شکایات و انتقادات مردم در حوزه فناوری اطلاعات است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار