رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود :
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۱۸ طرح بیابان‌زدایی در شاهرود اجرایی می‌شود گفت: با اجرای این طرح‌ها از رشد و پیشروی بیابان در ۲۳ هکتار از اراضی شاهرود جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۶۲۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 20 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،محمدرضا کشاورزیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مقابله با بیابان‌زایی اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و کاهش بارش باران امروزه شاهد خشک‌سالی و پیشروی بیابان در سراسر کشور به‌ویژه مناطق مستعد هستیم.
وی با بیان اینکه بیابان‌زایی خسارت جدی را به زیرساخت‌های توسعه‌ای استان وارد می‌کند اعلام کرد: برای مقابله با بیابان‌زایی 18 طرح در شهرستان شاهرود اجرایی می‌شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ش شاهرود با تأکید بر اینکه مدیریت هرز آب‌ها ازجمله مهم‌ترین رویکردهای این نهاد برای مقابله با بیابان‌زایی است افزود: بسیاری از مناطق بیابانی شاهرود تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه توسعه تاغ زارها از دیگر برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.
کشاورزیان با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون در بیش از 12 هزار هکتار از اراضی شاهرود نهال تاغ کشت‌شده است تصریح کرد: در 11 هزار و 500 هکتار از اراضی این شهرستان طرح کنترل هرزاب اجرایی شده است.
وی ابراز داشت: با تکمیل این طرح‌ها و بهره‌برداری از آن در 23 هکتار از اراضی شاهرود از پیشرفت بیابان جلوگیری شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این شهرستان بیش از 2 میلیون و 400 هزار هکتار عرصه بیابانی وجود دارد یادآور شد: بیابان‌زایی نقش مؤثری در از بین رفتن منابع طبیعی دارد و در بازه زمانی بلندمدت حیات بشر را نیز تهدید می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار