عضو کمیسیون عمران مجلس، از طولانی شدن روند تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور انتقاد کرد و گفت: در نظر گرفتن اعتباری مشخص در بودجه 98 راهکاری برای اتمام طرح مسکن مهر در کشور است.
کد خبر: ۶۱۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 17 June 2018

به گزارش تابناک : سیدکمال الدین شهریاری ، با انتقاد از طولانی شدن روند تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور، گفت: اکثر قریب به اتفاق این واحدها اکنون آماده بهره برداری است؛ اما به علت کمبود زیرساخت ها و تاسیسات شهری قابل استفاده نیست.
نماینده مردم تنگی و دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدید کمیسیون عمران مجلس از مسکن مهر پرند، افزود: بسیاری از این واحدها با مشکل نبود آب، برق، گاز و سایر زیرساخت ها مواجه هستند که این مشکل در سایر واحدهای مسکن مهر نیز مشهود است.
عدم تکمیل زیرساخت های مسکن مهر طولانی شدن روند بهره برداری از آن را در پی داشته
وی با بیان اینکه عدم تکمیل زیرساخت های مسکن مهر طولانی شدن روند بهره برداری از این واحدها را در پی دارد، تصریح کرد: باید بدانیم هر چه زمان بهره برداری از این واحدها بیشتر شود مستهلک شدن بنا و درپی آن هزینه های کشور برای نگهداری این سازه ها بیشتر خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه رها شدن واحدهای مسکن مهر به صورت نیمه کاره خواب سرمایه را در پی دارد، افزود: متاسفانه مجلس نیز نتوانسته راهکار عملی برای تکمیل طرح مسکن مهر ارایه کند.
برگزاری نشستی در مجلس با وزرای راه، نیرو و نفت برای تکمیل مسکن مهر
شهریاری با بیان اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن باید نشستی با حضور وزرای راه و شهرسازی، نیرو، نفت و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر برگزار کند، گفت: مجلس باید از وزارت راه و شهرسازی بخواهد که با ذکر آمار دقیق نیازهای زیربنایی و تاسیسات شهری طرح های مسکن مهر را در نقاط مختلف کشور احصا کرده و به عنوان تقاضا در جلسات تخصصی از مسئولان مربوطه مطرح کند.
وی ادامه داد: در قبال مطالبات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر وزرای نیرو و نفت باید نسبت به تامین این زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی اعتبار مورد نیاز خود را ضمن اعلام آمادگی برای اجرای این طرح ها اعلام کنند.
اختصاص منابعی برای تکمیل مسکن مهر در بودجه 98
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید در تدوین بودجه سال 98 کل کشور اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل واحدهای مسکن مهر را در نظر بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با برگزاری نشست های صرف مشکل واحدهای مسکن مهر مرتفع نخواهد شد، یادآور شد: تا زمانی که به صورت عملی اعتبار تکمیل واحدهای مسکن مهر در بودجه کشور دیده نشده و به دستگاه های اجرایی تخصیص داده نشود تکمیل این واحدها ممکن نخواهد بود.

 

 

منبع : خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار