رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه:
به گزارش تابناک سمنان ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: پدیده بیابانزایی به دلیل قاچاق بی رویه گونه گیاهی تاغ و فرسایش بادی در این شهرستان رو به افزایش است.
کد خبر: ۶۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 17 June 2018
به گزارش تابناک سمنان  ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: پدیده بیابانزایی به دلیل قاچاق بی رویه گونه گیاهی تاغ و فرسایش بادی در این شهرستان رو به افزایش است.حمیدرضا همتی افزود: 200 هکتار از عرصه های بیابانی این شهرستان به دلیل افت محسوس آب های زیرزمینی و کاهش پوشش گیاهی در کانون فرسایش بادی قرار دارند. 
وی اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 500 کیلوگرم تاغ از عرصه های بیابانی سرخه قاچاق شد و ادامه این روند در طولانی مدت به گسترش پدیده بیابان زایی در این شهرستان می انجامد. 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 2 کانون فرسایش بادی در عرصه های بیابانی سرخه شناسایی شده که با افزایش پوشش گیاهی در این مناطق می توان برای جلوگیری از گسترش ریزگردها و آلودگی هوا اقدام کرد. 
همتی ادامه داد: در پنج سال گذشته بیش از هشت هزار کیلوگرم تاغ از عرصه های بیابانی این شهرستان به نقاط مختلف کشور برای تهیه زغال قاچاق شد که عامل انسانی از جمله دلایل اصلی نابودی عرصه های طبیعی سرخه است. 
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان سرخه کمبود نیروی انسانی را از مشکلات اساسی این نهاد برشمرد و گفت : با وجود وسعت بیش از 2 هزار هکتاری این عرصه، فقط یک نیروی انسانی از مناطق بیابانی و مراتع شهرستان محافظت می کنند. 
همتی کمبود اعتبار را یکی دیگر از عوامل اجرا نشدن طرح های حفاظتی درعرصه های طبیعی این شهرستان اعلام و اضافه کرد: در بودجه امسال برآورد اعتبار 2 میلیارد ریالی برای این اداره در نظر گرفته شد که تاکنون ریالی تخصیص نیافته است. 
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار