کد خبر: ۶۱۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 17 June 2018
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان به اتفاق معاون صنایع‌دستی اداره کل از کارگاه‌های فعال صنایع‌دستی شهرستان سمنان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان «محمد جهانشاهی» امروز و در بازدید از کارگاههای صنایع‌دستی شهرستان سمنان به مناسبت فرارسیدن هفته صنایع دستی، از فعالیت مستمر هنرمندان و تلاش این قشر برای زنده نگاه داشتن هنرهای دستی قدردانی کرد.
وی از کارگاه قلمزنی مس، کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، کارگاه صنایع دستی حوله بافی، خانه صنایع دستی شریف واقفی و مرکز توسعه و ترویج صنایع دستی واقع در میدان جمهوری سمنان بازدید کرد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در این بازدیدها در جریان شرایط کاری، نظرات، مشکلات و پیشنهادهای هنرمندان قرار گرفت.
جهانشاهی در بازدید از کارگاه قلمزنی روی مس گفت: صدای ضربه‌ها روی مس نشان می‌دهد صنایع‌دستی زنده است.
در کارگاه قلمزنی روی مس تا کنون 50 هنرمند توسط "مهدی ابراهیمیمان" هنرمند با سابقه قلمزنی آموزش داده شده و در حال حاضر نیز هفت هنرجو در این مرکز مشغول فعالیت هستند.
در کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی نیز برای اولین بار در استان از دستگاه پرینت سه بعدی برای ساخت قالب تولید آثار هنری استفاده می‌شود.
"عادل طاهری نژاد" و خانم "رئیسیان زاده" زوج هنرمند در این کارگاه تا کنون توانسته اند به بیش از 60 نفر آموزش دهند و زمینه راه اندازی سه کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی توسط هنرجویان آموزش دیده را فراهم کرده اند.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در بازدید از خانه صنایع‌دستی شریف واقفی از نزدیک در جریان فعالیت‌های بیش از 15 هنرمند در زمینه‌های ساخت سازهای سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، منبت، معرق، سفال و سرامیک و .... قرار گرفت.
بیش از چهار و هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

          

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار