معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مجله علمي پژوهشي (ISC) " دراسات في اللغة العربية و آدابها " توانست از پايگاه تخصصي معامل التأثير العربي (Arab Impact Factor) وابسته به اتحاديه دانشگاه هاي جهان عرب كه دفتر آن در مصر قرار دارد، در گزارش سال 2017میلادی آن، ضريب تأثير بالايي به ميزان دو و يك دهم (2.1) دريافت نمايد.
کد خبر: ۶۱۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 14 June 2018
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ،معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت :  اين درحالي است كه از ميان بيش از 200 مجله معتبر علمي عربي كه از سراسر جهان در اين پايگاه نمايه  شده است، مجلة علمي پژوهشي «دراسات في اللغة العربية و آدابها» دانشگاه سمنان جزء معدود مجلاتي به شمار مي رود كه ضريب تأثير بالاتر از 2 كسب كرده است.
دکتر علی حقیقی اصل افزود : پايگاه ضريب تأثير عربي «معامل التأثير العربي» (Arab Impact Factor) معياري است براي تعيين ميزان ضريب تأثير(Impact Factor) مجلات علمي پژوهشي كه به زبان عربي منتشر ميشود و ميزان استناد به پژوهش هايي كه قبلا در هر مجله منتشر شده است را نشان مي دهد و بيانگر اهميت و جايگاه علمي هر مجله است. 
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان تصریح کرد : پايگاه «معامل التأثير العربي» وابسته به اتحاد الجامعات العربية (اتحادية دانشگاه هاي عربي) به ارزيابي كمي و كيفي مجلاتي كه به زبان عربي منتشر مي شود به صورت آكادميك از طريق تحليل عوامل متعددي مي پردازد كه از آن جمله مي توان به بررسي تعداد استناد به پژوهش هاي منتشر شده در هر مجله از سوي مجلات ديگر، اصالت و كيفيت علمي پژوهش هاي منتشر شده، سطح علمي اعضاي هيأت تحريريه، چگونگي ارزيابي و داوري مقالات، انتشار منظم، رعايت اخلاق پژوهش و انتشار علمي اشاره نمود.
دکتر حقیقی اظهار داشت : مجله بين المللي «دراسات في اللغة العربية و آدابها» از سال 1389هـ.ش / 2010 م از سوي دانشگاه سمنان با همكاري دانشگاه تشرين سوريه منتشر  و از شمارة نخست خود موفق به كسب اعتبار علمي پژوهشي از كميسيون بررسی نشريات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شده است و علاوه بر پايگاه رسمي خود به نشاني «www.lasem.semnan.ac.ir» در پايگاه هاي ديگري از جمله ISC ,SID , Magiran ,Noormags, Google Scholar نمايه سازي مي  شود.
به گفته وی ،  پژوهشگران بسياري از دانشگاه هاي مختلف ايران و بيشتر كشورهاي اسلامي از جمله سوريه، عراق، اردن، سودان، الجزاير، مصر، عربستان، اندونزي و... مقالات پژوهشي خود را به منظور ارزيابي و چاپ براي اين مجله علمي پژوهشي معتبر ارسال مي نمايند. 

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا


یاد آور می شود ؛ تاكنون 26 شماره از اين مجله از سوي انتشارات دانشگاه سمنان  منتشر شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار