همواره خودرو های شخصی هم به عنوان مسافر کشی باحضوری مقتدر و همیشگی خوددر خدمات رسانی به مردم و وضعیت اشتغال و امرار معاش زندگی خود و خانواده درشهردهدشت این سوال همچنان باقی است که مسئول ساماندهی این خودروها کدام سازمان است؟
کد خبر: ۶۱۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 12 June 2018
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
 
جولان مسافرکش های شخصی و عدم برخورد تاکسیرانی دهدشت

براستی اینگونه اقشار جامعه که  به صورت شبانه‌روزی در حال خدمات رسانی به مردم و همشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده‌دار هستند.

شهرستان کهگیلویه؛ که دارای بافت قدیمی می‌باشد و کم عرض بودن بسیاری از خیابان های شهر جوابگوی افزایش تعداد خودروها و بار ترافیکی موجود نیست ،حضور مسافر کش‌های شخصی در خیابان‌های دهدشت شانه به شانه تاکسی‌های زرد که در حال فعالیت هستند هم حکایتی شده، البته بهتر است بگوییم ماراتن نفس گیر تاکسی ها و اتومبیل های شخصی داستان این روزهای خیابان‌هاست.

‌‌یکی از مشکلات مهم دهدشت سازمان تاکسیرانی شهری است.

بی برنامگی‌هایی که درشهر دهدشت دیده می‌شود که شاید در هیچ یک از نقاط کشور دیده نمی شود. دهدشت جز شهرهایی است که تعداد تاکسی در آن بسیار زیاد است. این به این معنی است که در چنین شهری و در ساعات نیاز تاکسی به وفور در خیابان ها برای جابجایی مسافر وجود داشته باشد زمانی که تاکسی به عنوان یک وسیله ی حمل و نقل عمومی وارد شهر ها شد.

همواره خودرو های شخصی هم به عنوان مسافر کشی باحضوری مقتدر و همیشگی خوددر خدمات رسانی به مردم و وضعیت اشتغال و امرار معاش زندگی خود و خانواده درشهردهدشت این سوال همچنان باقی است که مسئول ساماندهی این خودروها کدام سازمان است؟ و چه سازمان و نهادی مسولیت نظارت بر آنها را دارد؟

همه ما میدانیم که بدلیل امنیت و اطمینان از خدمات تاکسی های مجوزدار ،مسافرکشی توسط خودروهای بدون مجوز و ساماندهی نشده مطلقا ممنوع بوده اما حالا که پلیس راهور و تاکسیرانی دهدشت عزم خود را برای بی توجهی به نظم شهر و نابودی تاکسی داران جزم کرده اند، از شهرهای دور و نزدیک حتی استان های هم جوار برای مسافرکشی به دهدشت هجوم می آورند.

گویا این موضوع ازلیست مطالبات تاکسی داران خارج شده و به همه ی رانندگان تاکسی در دهدشت تفهیم شده که مخالفت با حضور شخصی ها فقط منجر به توهین و باعث خستگی مفرط آنها می شود.

از طرفی هیچ تاکسی داری در این رابطه دم بر نمی آورد،چون نهایتاً خود تاکسی داران محکوم و باید تعهد بدهند که سکوت کنند. اما مطالبه اصلی فقط برخورد با مسافربرهای شخصی است که متاسفانه سازمان تاکسیرانی هیچ گونه اقدامی در رفع این مسئله انجام نمی‌دهند.

بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، کمبود نیرو و دیگری نظارت بر تاکسی شخصی ها را خارج از حیطه وظایف خود می داند و تاسف بار تر اینکه مراجع بالاتر اعم از فرمانداری و شهرداری و بازرسی نیروی انتظامی هم علیرغم تماس های مکرر مردم و رانندگان تاکسی و شکایت از این همه بی نظمی و بی عدالتی در حق تاکسی داران فقط با ادای کلمه به روی چشم بدون پیگیری مساله را از سر خود باز می کنند.

حاصل این بی توجهی‌ها توقف بلند مدت تاکسی‌های مجوزدار در صف نوبت در ایستگاه تاکسی و ایجاد صف های مکرر از وسط خیابان است.

مردم شهر دهدشت هم برای اینکه چند قدم به خود زحمت ندهند و به ایستگاه تاکسی نیایند سوار شدن بر خودروهای بدون مجوز را ترجیح می دهند و اینگونه نظم و امنیت شهر و خودشان را به مخاطره می اندازند .

جولان مسافربرهای شخصی غیرمجاز در سطح شهر هم از نظر امنیتی مشکل ساز هستند وهم تابع شرایط خاصی برای نرخ گذاری کرایه نیستند. واین موضوع باعث نارضایتی شدید مردم شده است رانندگان تاکسی به عنوان قشری زحمتکش و فعال هستند و حضور این قشر برای جامه باتوجه به خدمت رسانی بسیار حیاطی و ضروری است.

رانندگان تاکسی با پرداخت هزینه‌های مختلف و به امید کسب روزی حلال وارد این حرفه شده اند و جابه جایی مسافر در شهرها حق مسلم آنان است.

براستی اینگونه اقشار جامعه که به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به مردم وهمشهریان هستند چه کسانی و یا چه سازمانی مسئولیت ساماندهی آنها را عهده دار هستند.
مسعود حسینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار