معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: واردات بی‌رویه کالا با توجه به نوسانات قیمت ارز در بازار به بخش صنعت این استان آسیب می زند.
کد خبر: ۶۱۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 10 June 2018
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ، رشید یزدان فرد افزود: نوسانات قیمت ارز به تغییر قیمت نهاده‌های تولیدی و مواد اولیه مصرفی منجر می شود به طوری که اکنون موجب گران شدن برخی از مواد اولیه شده است.
وی اظهارداشت: تامین زیر ساخت و اجرای درست قوانین، ایجاد ثبات در قیمت عاملی مهم در حمایت از صنایع داخلی است.
وی تصریح‌کرد: نبود تقاضای کشورهای مصرف کننده به دلایل مختلف سیاسی منجر به کاهش صادرات صنایع استان می‌شود و شرایط تولید به نحوی برای تولیدکنندگان رقم می‌خورد که آن‌ها مجاب به کاهش تولید، رکودکاری گسترده و انباشت فرآورده‌های تولیدی در کارخانه‌ها هستند.
به گفته یزدان فرد، کاشی، سیمان، سیم و کابل از عمده محصولات صادراتی استان است که اتخاذ تدابیر با توجه به اشتغالزایی واحدهای تولیدی این محصولات، برای افزایش صادرات و رونق و شکوفایی این صنایع لازم است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان به شرایط تقاضای بازار محصولات در مقاطع زمانی مختلف اشاره و اضافه کرد: مسکن به عنوان بخش پیشران در اقتصاد کشور تلقی می‌شود و برخی از فرآورده‌های تولیدی صنایع استان وابستگی جدی به این حوزه دارد.
وی ادامه ‌داد: برخی از صنایع استان نیازها و مصالح این بخش را تامین می‌کنند و رکود در بازار مسکن به دلایل مختلف، مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی به همراه دارد.
وی به سودآوری و اشتغالزایی صنعت در استان اشاره‌ و تصریح‌ کرد: صنایع به عنوان محور توسعه استان نقش بسزایی در تولید سرمایه برای دولت و اشتغال برای مردم دارد و با توجه به سرانه واحدهای صنعتی نسبت به جمعیت در استان، توجه بیش از پیش مسوولان برای رفع مشکلات و افزایش بهره‌برداری این بخش ضروری است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان این که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان در صنایع و بخش اقتصادی بسیار قابل توجه است ، یادآورشد: امروز مهمترین اولویت جامعه، حل مشکل معیشت و اشتغال جوانان است و مسوولان باید هم ‌افزایی لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها را داشته باشند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار