کد خبر: ۶۱۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 10 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین از میزان، سردار محمدحسین حمیدی در جلسه هماهنگی کمیته طرح تابستانی پلیس راهور که با حضور همه دستگاه‌های ذیربط در محل فرماندهی پلیس راهور ناجا برگزار شد، گفت: نیمه اول طرح تابستانه با تعطیلات عید سعید فطر آغاز می‌شود لذا حداکثر ظرفیت و توان باید در آغاز این سفر‌ها در جاده‌ها حضور داشته باشیم تا میزان تصادفات به حد اقل ممکن برسد.
رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه بعد از این تعطیلات آرامش به جاده‌های کشور بر می‌گردد و در شهریور ماه شاهد اوج‌ترافیک در جاده‌ها خواهیم بود، گفت: امیدواریم طرح تابستانه امسال با خبر و خوشی به پایان برسد.
وی افزود: مسیر‌های کم عرض و پر تردد شناسایی شده اند و اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع تصادفات در آن‌ها انجام شده است.
تردد شهروندان در جاده های کشور افزایش می یابد
مدیر عامل ایمنی راهداری در جلسه هماهنگی کمیته طرح تابستانی پلیس راهور که با حضور همه دستگاه‌های ذیربط در محل فرماندهی پلیس راهور ناجا برگزار شد،اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در سال جاری به دلیل قرار گرفتن عید فطر در آخر هفته، تردد های شهروندان در جاده های کشور افزایش داشته باشد و در روز عصر شنبه ۲۶ خرداد ماه شاهد اوج ترافیک بازگشت‌ها خواهیم بود و این افزایش ترافیک در جاده هراز و چالوس به اوج خود خواهد رسید.
قربانی گفت: عمده سفرها -به دلیل کوتاهی این تعطیلات- پیش بینی شده که بیشتر از سمت تهران به سمت شمال باشد؛ از این رو ۱۲۰۰ اکیپ راهداری در محل‌های از پیش تعیین شده، قرار داده شده اند. در سه ماه گذشته ۸۵۰ کیلومتر آسفالت راه داشته ایم و ۶۵۰ کیلومتر هم شانه سازی در جاده ها را انجام داده ایم و در کنار آن نصب حفاظ های ایمنی و علایم ایمنی و مسیر نماها به تعداد ۷۵هزار عدد انجام شده است.
قربانی گفت: هماهنگی لازم برای تامین روشنایی مراکز اقامتی و‌ محل‌های پارک خودرو از سوی شهروندان هم انجام شده و کار نصب برخی از پایه‌های روشنایی به سرانجام رسیده است. امسال در طول تابستان، قصد داریم تا در زمینه احداث و افزایش استراحت گاه های مناسب با امکانات ویژه به ویژه در استان هابی که آمار واژگونی در آنها زیاد است اقداماتی را انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه هدف ما این است تا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را ترویج کنیم، ادامه داد: سفر با سیستم‌های حمل و نقل عمومی هم ایمن تر است و هم کنترل آن آسان تر است. اما با توجه به افزایش هزینه سوخت، تمایل شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی کم است و افراد ترجیح می دهند که از وسایل نقلیه شخصی برای مسافرت استفاده کنند.
آغاز فعالیت ۲۹۰ پایگاه ثابت از ۲۴ خرداد ماه
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: سازمان امداد و نجات با به کار گیری ۲۹۰ پایگاه ثابت از ۲۴ خرداد ماه فعالیت خودش را آغاز می کند.
وی با اشاره به اینکه ۷۳۳پایگاه موقت خواهیم داشتیم که در شعاع سی کیلومتری شهر ها برپا میشوند و تعداد چهار و چهار صد و شش پزشک و مادر درمانی آماده ارایه خدمات به مسافران آن تابستانی خواهند بود.
مرتضی سلیمی تصریح کرد: امسال به لطف خدا پایگاه های هوایی هم تجهیز شده اند و امیدواریم با بسیج امکانات شاهد کاهش میزان تلفات جاده ای و تصادفات باشیم.
آمار فوتی‌ها از سال ۹۱ هر ساله کاهش داشته است
احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه این جلسه در سخنانی اظهار کرد: آمار تا یک ماه بعد از حادثه اعلام می‌شود و تعدادی که بعد از یک ماه بر اثر حوادث فوت می کنند، بسیار اندک است و آمار فوتی ها از سال ۹۱، هر ساله کاهش داشته است.

وی با بیان این مطلب که امسال پیش بینی می شود افزایش میزان تلفات داشته باشیم، تشریح کرد: به دلیل افزایش خودرو ها و جمعیت پیش بینی می شود امسال افزایش میزان تلفات داشته باشیم.
شجاعی افزود: باید همه تلاش ها را به زمان بازگشت مسافران تابستانی معطوف کرد و با استفاده از تجهیزات و اقدامات پیشگیرانه از وقوع تصادفات جلوگیری کنیم.
اجرای طرح ترافیکی پلیس راهور برای نماز عید فطر
سرهنگ موسوی، معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیکی پلیس راهور برای نماز عید فطر گفت: مقدمات برگزاری نماز عید فطر انجام شده و فردا آخرین نشست تخصصی برای آخرین هماهنگی‌ها انجام می‌شود و مسیرها و پارکینگ‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به آمادگی صد در صدی پلیس راهور از بیست و‌چهار ساعت قبل از روز عید فطر بیان کرد:به دلیل محدودیت ها تغییر مسیر هایی داریم که این تغییرات قطعا در فر صت باقی مانده اعلام می‌شود.
معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ با توصیه به شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل برگزاری نماز عید در مصلی بزرگ امام خمینی گفت: هر چند پارکینگ‌های مناسب برای حضور شهروندان در مراسم عید فطر در نظر گرفته شده است اما به نمازگزاران توصیه می‌شود از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در مراسم نماز استفاده کنند.
آغاز طرح تابستانی پلیس راهور/تسهیلات ویژه برای برگزاری باشکوه نماز عید فطر در مصلی
رییس پلیس راهور ناجا در انتهای جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی از آمادگی صد در صدی همه دستگاه‌های ذیربط برای امداد رسانی و خدمات رسانی به مسافران تابستانی گفت: قبل از شروع تعطیلات عید فطر، طرح تابستانی از ۲۴ خرداد کلید می‌خورد و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.
سردار تقی مهری با اشاره به اینکه اجرای این طرح نشان از آمادگی همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی در جاده‌ها و اورژانس و هلال احمر آموزش پرورش راهداری و امداد خودرو دارد، افزود: برای برگزاری باشکوه نماز عید در مصلی، تسهیلات بیشتری را نسبت به سال‌های گذشته در نظر گرفته ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار