رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان آرادان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان آرادان گفت : پروانهﻱ چرا یا پروانه بهره برداری مراتع مجوزی است که با در نظر گرفتن ممیزی مرتع، سابقهﻱ بهره برداری، ظرفیت مرتع، فصل چرا و نیز رویکرد حفاظت از منابع پایه و برای تعلیف دام برای مدت معین صادر می گردد.
کد خبر: ۶۱۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 07 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،امیرحسین شاه حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان آرادان  گفت : پروانهﻱ چرا  یا پروانه بهره برداری مراتع مجوزی است که با در نظر گرفتن ممیزی مرتع، سابقهﻱ بهره برداری، ظرفیت مرتع، فصل چرا و نیز رویکرد حفاظت از منابع پایه و برای تعلیف دام برای مدت معین صادر می گردد. وی گفت :چراي دام در مراتع بدون پروانه چرا و يا مازاد برظرفيت تعيين شده در پروانه جرم محسوب مي شود ومستلزم پرداخت معادل بيست درصد ارزش متوسط واحددامي در سال خواهد بود كه پس از وصول بايد به حساب درآمد عمومي ( نزد خزانه داري كل ) واريز شود .
شاه حسینی گفت: به همین دلیل در راستاي ايجاد تعادل دام درمرتع ، به وزارت جهاد كشاورزي و دستگاههاي تابعه اجازه داده مي شود از محل صدور و يا تجديد سالانه پروانه چراي دام در مراتع ، مبلغي را معادل يك در هزار ارزش متوسط هر واحددامي دريافت وبه حساب درآمد عمومي ( نزد خزانه داري كل ) واريز نمايد که در شهرستان آرادان با همکاری دامداران و مرتعداران تحقق یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار