مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اخذ سند مالکیت تک‌برگی برای دو میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۱۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 07 June 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اخذ سند مالکیت تک‌برگی برای دو میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی این استان در سال‌جاری خبر داد. علینقی حیدریان اظهار کرد: این طرح در راستای اعمال حاکمیت و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون طرح کاداستر برای بیش از سهمیلیون هکتار از اراضی دولتی و ملی اجرا و سند مالکیت تک برگی آن اخذ شده افزود: بیش از 95درصد از اراضی ملی و دولتی استان دارای اسناد دفترچه ای هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه امسال برای اخذ اسناد مالکیت بخش وسیعی از اراضی ملی استان برنامه‌ریزی شده تصریح کرد: در همین راستا قرار است در سال 97 اسناد مالکیت دو میلیون هکتار از دیگر اراضی ملی و دولتی این استان در راستای قانون حدنگاری و کاداستر اخذ شود.
حیدریان با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اجرای این طرح گفت: برای اخذ این میزان اسناد تک برگی اعتباری 80 میلیارد ریالی پیش‌بینی شده که امید است با تخصیص آن اراضی ملی دارای سند تک برگی استان سمنان از مرز پنج میلیون هکتار بگذرد.
وی همچنین از اجرای طرح پایش مراتع استان سمنان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: پروانه چرای دام، همواره یکی از مباحث چالش‌برانگیز در استان سمنان بوده که اعتراض برخی دامداران و عشایر را نیز در پی داشته است.
وی با بیان اینکه طرح پایش مراتع چند سالی است که هر ساله در استان اجرا می‌شود گفت: از مجموع یک‌هزار و 250 سامانه مرتعی استان تاکنون حدود 480 سامانه تحت پایش قرار گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان یادآوری کرد: در طرح پایش امسال با بررسی و بروزرسانی حدود 300 سامانه دیگر، شمار سامانه‌های پایش‌شده را به 780 سامانه خواهیم رساند.
وی بر لزوم مشارکت جوامه محلی با طرح‌های این اداره کل تاکید کرد و گفت: همراهی‌های مردمی با طرح‌های منابع‌طبیعی نقش مهمی در اجرای طرح‌های این اداره کل و حفاظت بیشتر از این سرمایه‌های خدادادی خواهد داشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار